A Kindle Fire lehet az idei karácsony slágere
Egy amerikai piackutatás szerint az Amazon Kindle Fire komoly konkurensévé válik a tabletpiacot uraló iPadnek, még az eddig meggyőződéses vásárlók is elbizonytalanodnak és komolyan fontolóra veszik, hogy a tartalommal és cloud szolgáltatásokkal kibélelt, olcsóbb Amazon készülékre szavazzanak.
A ChangeWave Research 2600 korai befogadó típusú fogyasztót kérdezett meg a jövő héten megjelenő Amazon Kindle Fire várható fogadtatásával kapcsolatban. A kutatás szerint a Kindle Fire utáni érdeklődés a boltokba kerülést megelőző hetekben közel megegyező, sőt, egy kicsit magasabb is, mint az iPad esetében volt.
A megkérdezett korai befogadók 5 százaléka már elő is rendelte a terméket vagy biztosan megveszi, míg az Apple iPad esetében 2010-ben egy ugyanilyen panelből csak 4 százalék tette meg ugyanezt. A terméket biztosan megvásárolni akarók 26 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a 199 dolláros Fire megvétele miatt elpártol az Apple 499-829 dolláros tabletjétől - vagy elhalasztja annak megvételét vagy egyáltalán nem kalkulál vele tovább. Ez alapján a Fire lehet az első olyan készülék, ami komolyan fenyegeti az iPad egyeduralmát a tabletek piacán - persze a fokozott érdeklődés annak is betudható, hogy az iPad megjelenése óta a tablet mint termékkategória ismertebbé vált, mára már érthető, definiált a fogalom, tartalom és alkalmazások is bőségesebben akadnak erre a kategóriára.
Habár a HWSW az iPad megjelenésekor is médiafogyasztásra úgy definiálta a terméket, hogy egy “médiaolvasó”, erre az Amazon sokkal erősebben játszik, mint az Apple. Az Amazon Prime előfizetéssel elérhető jelentős mennyiségű streaming filmes tartalom, az e-könyv rendszerrel való összekapcsolódás és a tévés kapcsolódási lehetőségek lényegtelenné teszik az eszköz specifikációját, hardveres képességeit, hiszen a legfontosabb elem maga a tartalom. Ezzel szemben az iPad egy általános célú eszköz, ami a számítógéppel ugyanúgy versenyez mint a kisképernyős okostelefonnal és az e-olvasókkal. Az összehasonlítás így nem állja meg a helyét, maximum annyi igaz, hogy a vásárlók vagy az egyik, vagy a másik utat választják, tehát a Fire hiába más, az iPad piacába haraphat bele.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Érdekes helyzet azonban az, hogy az Android platform a tabletek világában eddig nem tudott átütő sikert elérni, sőt, csalódást okozott az amerikai piacon minden nekifutás. Sem a Samsung Galaxy Tab, sem a Motorola Xoom nem tudta befogni az iPadet, míg az Androidot saját arcképére formáló Amazon látszólag azonnal nyerő pozícióba tudott állni. Ennek oka szintén a tartalomban keresendő, hiszen sem a Samsung, sem a Motorola nem tud igazi tartalmat és szolgáltatást adni a vevőknek, kizárólag “vasat”. A globális eladásokat és vásárlási szokásokat is meghatározó amerikai piacon pedig ez látszólag nem elég.
Az év végére kiderül, hogy az Amazon hozzáállása valóban egy új korszakot nyit a tabletvilágban és a Fire be tudja-e fogni az iPadet. A jóslatok szerint az idei év karácsonyi szezon alatt minden esélye megvan arra, hogy eladásszámban megelőzze az Apple gépét, az igazi harc viszont 2012-ben kezdődik.