A Samsung az okostelefon-piac királya
Ahogy arra számítani lehetett, a Samsung átvette az okostelefon-piac vezetését, a vállalat másfélszer annyi készüléket adott el mint az Apple vagy a Nokia.
Közzétette a harmadik naptári negyedévre eső pénzügyi negyedévének számait a Samsung. A félvezető- és kijelzőgyártó üzletág gyengélkedését ellensúlyozni tudta a mobilgyártó divízió magabiztos menetelése, ennek köszönhetően a Samsung Electronics árbevétele tavalyhoz képest 3 százalékkal 41,27 billió wonra bővült, ami 37,35 milliárd dollárnak felel meg. Az üzemi eredmény 13 százalékkal 3,85 milliárd dollárnak megfelelő wonra csökkent, a nettó eredmény pedig 23 százalékkal 3,1 milliárd dollárnyi wonra apadt ugyanakkor.
Az okostelefon-piac élén
A Samsung csendben átvette az okostelefon-piac vezető helyét az Apple-től, bár a vállalat erről szemérmesen hallgat. A koreai cég mindössze annyit árult el, hogy készülékeladásai éves szinten 20 százalék felett növekedtek, a feature phone-ok, vagyis nem okostelefonok bővülése 10 százalék felett volt, elsősorban az érintőkijelzős készülékek sikerének hála. Egy éve, 2010 harmadik negyedévében a Samsung 71,4 millió mobilt adott el, idén a szállításai meghaladták a 85 millió darabot, vagyis a leszállított mobiltelefonok számát tekintve még mindig a második a 106 millió telefont eladó Nokia mögött..
A Samsung nem tett közzé adatot okostelefon-értékesítéseire vonatkozóan sem, azonban a Strategy Analytics becslése szerint a szállítások megközelítették a 28 millió darabot, ami a teljes piac 23,8 százalékát és a gyártók versenyében az első helyet jelenti - az Apple 17,1 millió, a Nokia 16,8 millió okostelefont értékesített az őszi negyedév során Az okostelefonok mindent elsöprő sikerének és éves szinten mutatott 44 százalékos növekedésének köszönhetően a Samsung telekom- divíziója 37 százalékkal növelte bevételét, üzemi nyeresége pedig 6,2 százalékkal növekedett.
A többi részleg nem brillírozott
A Samsung többi üzletága nem tudott jó hírekkel szolgálni. A szórakoztató- és háztartási elektronikai részleg bevétele 0,4 százalékkal apadt tavalyhoz képest, hiába növelte a piaci átlag felett a lapostévé-eladásait el a Samsung, hiába nőtt a LED- és 3D-modellek aránya a termékmixen belül, a szegmensre jellemző gyors áresés ezt ellensúlyozta.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A legrosszabbul a félvezető- és kijelzőgyártó divíziók teljesítettek, mindkét piacon általános a pangás és a korábban feleslegesen felépített kapacitások miatti túlkínálat a jellemző, ami nyomott árakat eredményez. A Samsung Semiconductor bevétele 11 százalékkal csökkent éves szinten, a memóriák forgalma ennél nagyobb mértékben, 27 százalékkal esett - a DRAM és NAND chipek áresését nem tudja kompenzálni az ultramobil eszközök térhódítása, mivel ezek viszonylag kevés memóriát tartalmaznak. A félvezetőgyártó részleg üzemi profitja tavalyhoz képest több mint 15 százalékot esett.
Hasonló pályán mozgott a kijelzőgyártó üzletág is, amely szintén a PC-piac gyengeségét nyögi, emiatt kevés notebook- és monitorpanel fogy, a kedvezőtlen gazdasági környezet pedig a tévéeladásokat fékezte. A részleg bevétele 13 százalékkal apadt, üzemi veszteséghányada mélyült.