:

Szerző: Gálffy Csaba

2011. október 26. 15:40

Újra veszteséges az LG Electronics

Csökkenő bevétel és komoly veszteség lett a negyedév eredménye az LG Electronics-nál. Nem ment sem a kijelzőgyártás, sem a telefonos üzletág - az eredményt csak a hagyományosan jól teljesítő szórakoztató és háztartási elektronika mentette meg.

Mind az előző negyedévhez, mind az előző év hasonló időszakához képest csalódást keltő az LG Electronics utolsó három hónapos teljesítménye. A vékony nyereségből masszív veszteség lett, ami elsősorban a kijelzőgyártó leányvállalat, az LG Display jelentős negatív eredményének tudható be. Az LG Electronics a negyedévben 11,4 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonos bevételt ért el, ami több mint 10 százalékos visszaesés az előző év hasonló időszakához képest. A nettó veszteség 365 millió dollárt tett ki, szemben a tavalyi vékony, hétmilliós nyereséggel.

Az otthoni szórakoztatóelektronikai részleg üzemi szinten nyereséget ért el, köszönhetően a fokozatosan felfutó 3D- és LED-tévék iránti keresletnek és az agresszív költségcsökkentésnek. Az LCD-TV-s egység kifejezetten jól szerepelt, köszönhetően a fejlődő piacok felől érkező igénynek, a plazmapaneleket használó tévék gyártása azonban esett. Jellemző módon a monitorok gyártása is zsugorodott, a stagnáló számítógépgyártásnak és az intenzív versenynek betudhatóan. A részleg kilátásai így is jók, a közelgő ünnepi negyedévben az LG a promóció felfutására és megugró keresletre számít. A részleg számára középtávú feladatként tűzték ki a magasabb profittartalmú termékekre való fókuszálást, így várhatóan a gyártó jobban ráfekszik az okostévés-3D-tévés vonulatra a jövőben.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A mobiltelefonos részleg továbra is szenved: eladásai a tavalyi 24,8 millióról 21,1 millió készülékre estek és összesen 2,5 milliárd dollárt tettek ki. A profitábilitás is csökkent, ahogy az okostelefonok eladásai zsugorodtak, valamint a dél-koreai gyártó számára kedvezőtlenül alakultak a valutaárfolyamok. Reakcióként az LG a negyedév során egyre inkább a felső kategóriás okostelefonokra helyezte a hangsúlyt, szemben a belépő szintű társaikkal, illetve hagyományos mobilkészülékekkel szemben.

A negyedik negyedéves kilátások sem rózsásak a vállalat képviselői szerint. Ugyan az okostelefon-piac és különösen az LTE-standardnak megfelelő eszközök piaca robbanásszerűen nő a fejlett országokban, a verseny is különösen kiélezetté vált ezekben a szektorokban. Az LG a jövőben fokozottabban figyel a high-end okostelefonok piacára, ami középtávon javíthatja az eladott eszközök átlagárát és az eszközönként elérhető profit nagyságát is.

a címlapról