Magyarországon nyílt a Microsoft első európai márkaüzlete
Az Egyesült Államokon kívül hazánkban nyílt meg az első Microsoft márkaüzlet, amelyet a Media Markttal közösen üzemeltet a Microsoft Magyarország.
Microsoft Media Markt
Az Apple-boltok mintájára a Microsoft 2009-ben kezdett márkaboltok nyitásába az Egyesült Államokban, eddig 12 ilyen kereskedelmi egység létesült. Az USA-n kívül a budapesti Westendben nyitott az első Microsoft-üzlet, a Microsoft Világ a Media Markttal kötött együttműködési megállapodás keretében jött létre, az üzletet is a MM üzemelteti, a vásárlók is vele kerülnek szerződéses kapcsolatba.
"A hazai elektronikai piac meghatározó, piacvezető szereplőjeként mindig is fontosnak tartottuk, hogy a magyar vásárlókat a legmagasabb színvonalú termékekkel és információkkal lássuk el. Ez azért fontos, hogy a számukra valóban szükséges és értékes termékeket vásárolhassák meg" - mondta Karsten Sommer, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft vezetője. "Ezért nagy öröm számunkra, hogy együttműködhetünk ebben az újszerű kezdeményezésben."
Az oktatás, tanácsadás a cél
"Az amerikai Microsoft-üzletek természetesen jóval nagyobbak a magyarnál, mert az Egyesült Államokban minden nagyobb, a bevásárlóközpontok, az autók, az ételek" - mondta a megnyitón a HWSW-nek Tomasz Bochenek, a Microsoft konzumer üzletágának regionális vezetője. "De ha valaki járt egy amerikai Microsoft-üzletben, akkor a magyar Microsoft Világban sem mozog majd idegenül, a vásárlói szempontjából nagyon hasonló élmények várják." A Microsoft Világban megvásárolhatóak a vállalat szoftverei, az Xbox 360 konzol és hozzá tartozó játékok és kiegészítők, valamint számos különféle windowsos PC és okostelefon, illetve Microsoft hardverek (pl. egerek, billentyűzetek, webkamerák). A választékot úgy állították össze, hogy a legtöbb felhasználói igényre legyen legalább egy gép - az eladók egyik feladata hogy a betérő vendégek számára tanácsaikkal segítsék az igényeikhez passzoló modell kiválasztását.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az üzlet fő profilja azonban nem az értékesítés, hanem a felhasználói tanácsadás, oktatás. A boltban dolgozók szívesen segítenek bárkinek a Microsoft termékeivel kapcsolatban, legyen az telepítés, beállítás vagy használat. Az üzletben bárki foglalhat időpontot 1 órás ingyenes privát oktatásra, ahol csak az ő problémáival foglalkoznak, az ő kérdéseire válaszolnak bármilyen Microsoft termékkel vagy technológiával kapcsolatban, legyen az a Windows beállítása vagy akár egy prezentáció elkészítése. Ilyen oktatáson nem csak az vehet részt, aki a Microsoft Világban vásárolt, még azt sem ellenőrzik, hogy rendelkezik-e bármilyen Microsoft-termékkel.
További üzletek nyílhatnak
A redmondi vállalat célja a Microsoft Világgal az is, hogy egyfajta utat mutasson a partnereknek, a kereskedőknek, hogy milyen szolgáltatásokkal tudják magukat megkülönböztetni, illetve a vevőket becsábítani, mondta el lapunknak Goldschmied Andrea, a lakossági üzletág hazai vezetője.Goldschmied szerint már most nagy az érdeklődés a kiskereskedelmi partnerek részéről, így valószínűleg a jövőben nyílnak újabb Microsoft Világok, konkrétumokkal azonban nem szolgált.
Tomasz Bochenek szerint a magyar üzlet kimondottan a cég hazai munkatársainak elkötelezettsége miatt jöhetett létre. A HWSW-nek a vezető úgy vélekedett, a Microsoft Világ egyelőre egy "pilot-projekt", az itt szerzett tapasztalatokat felhasználják más üzletek kialakításánál a régióban. Az eltérő piacok eltérő megközelítést követelnek, mivel az egyes országokban mások a viszonyok és a vásárlói igények is ."Mivel a Microsoft Világ partnerkonstrukcióban működik, a modellnek pénzügyileg is működőképesnek kell lennie, de az elsődleges cél az ügyfélélmény" - szögezte le Bochenek. A vállalat havi 5 ezer látogatót szeretne a Microsoft Világban üdvözölni és heti 500 órányi oktatást, tanácsadást tartani.