Hatalmas marketingkampányra készül a Microsoft
Jelentős marketing-költségvetéssel készül a Microsoft a Windows Phone 7.5 kiadásának piaci megjelenésére. A redmondiak számíthatnak a gyártópartnerek, a Nokia és a Samsung segítségére is.
Mindent megtesz a megújult mobilos operációs rendszer láthatóvá tételéért a Microsoft. A Windows Phone 7.5 októberi startja alkalmából a partnerekkel összefogva látványos és drága kommunikációs kampányt indít, amelynek célja lendületet adni az operációs rendszernek és a köré épülő ökoszisztémának.
Lassan gyorsul
A Windows Phone részesedését 2015-re mintegy 20 százalék köré várták a nagy piackutató cégek - egyelőre azonban a Microsoft operációs rendszere masszívan alulteljesít. A legutolsó negyedéves felmérések szerint mintegy 5,3 százalékos részesedéssel bír a Windows Phone 7, úgy, hogy az első pillanattól fogva jelentős gyártók állnak mögötte. Ugyan az Android sem állt jobban egy év után, a Google operációs rendszeréhez azonban csak az indulás után fél évvel csatlakozott a HTC és a Samsung, a valódi áttörést pedig az egy évvel az eredeti bemutató után megjelenő Motorola Droid hozta meg.
Hasonló dinamikára számít a Microsoft is, a Windows Phone 7.5 ugyanis legalább akkora változást jelent az okostelefonos rendszer funkcionalitásában, mint amit annak idején az Android 2.0 hozott az 1.x verziókhoz képest. Az újdonságok közül kiemelkedik a multitasking, Twitter-integráció és a megnyitott alkalmazásfejlesztési keretrendszer - ez utóbbi valódi áttörést fog hozni a platformra elérhető alkalmazások minőségében és a Microsoft reményei szerint az alkalmazások számában is, bár ezen a téren eddig sem állt rosszul a Windows Phone 7, a Marketplace már több mint 30 ezer szoftvert tartalmaz.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A legnagyobb érdeklődés természetesen a platformon újoncnak számító - és korábban hosszú ideig az okostelefonpiac meghatározó szereplőjeként működő - Nokia első Windows Phone-t futtató telefonjait övezi, ezeket várhatóan az október végi Nokia Worldön mutatja be a finn óriás. Az előzetes értesülések szerint három új telefonról rántják le majd a leplet, amelyek három különböző árkategóriában szállnak majd versenybe az androidos armadával, az iPhone-nal és a BlackBerrykkel.
Bár a Nokia komoly leépítéseket tervez saját bolthálózatában, jelenleg mintegy 6000 különböző boltot működtet (közvetlenül vagy közvetve) világszerte, ezek bekapcsolása a Windows Phone ökoszisztémába már önmagában komoly lökést adhat a platformnak. A Microsoft számára jól jön majd a Nokia szolgáltatókkal ápolt jó viszonya, így várhatóan világszerte vonzó akciókkal tudják eladni termékeiket.
Hazai letámadás
Bár a "Mango"-frissítést a Windows Phone-t futtató telefonok jelentős részére telepítették már, az operációs rendszer és a gyárilag azzal érkező telefonok hivatalos bemutatójára még nem került sor. Ez a magyarországi kontextusban azért fontos, mert a korábban Windows Phone 7-tel piacra dobott készülékekre nem lesz elérhető a teljes magyar lokalizációs csomag - így például a Windows Phone 7.5-re frissített telefonokra nem lesz magyar nyelvű menü, szemben azokkal a készülékekkel, amelyek ezzel a rendszerrel jönnek ki a gyárkapun.
Az októberi premierre a magyarországi fiókszervezet is nagy erőkkel készül. A magyar nyelven elérhető operációs rendszer mellé a Microsoft magyarországi partnerei több mint tíz, "killer appként" emlegetett alkalmazást fejlesztettek, ezek exkluzív módon a Windows Phone platformra lesznek elérhetőek. Belsős információk szerint a Microsoft és a készülékgyártók itthon is rendkívüli marketingkampányt terveznek - a potenciális felhasználók így biztosan értesülnek majd az új platform (újra)indulásáról.