Hétfőn hosszú órákra megbénultak a RIM szerverei
Tegnap több mint félnapos kiesés volt a BlackBerry okostelefonokat kiszolgáló háttérinfrastruktúrában, így az egyéni és üzleti ügyfeleknél lévő készülékekre nem érkeztek meg az e-mailek és nem működött több szolgáltatás sem.
Tegnap csaknem egész nap elérhetetlenek voltak a kanadai Research in Motion (RIM) európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióját kiszolgáló szerverei. Mivel ezek a szerverek szolgálják ki a cég, pontosabban a mobilszolgáltatók BlackBerry-előfizetőit, ezért a BlackBerry okostelefonok legtöbb üzenetküldő szolgáltatása ebben az időpontban vagy egyáltalán nem volt elérhető, vagy szakaszosan működött csak.
Az infrastruktúra hétfőn a délelőtti órákban omlott össze gyakorlatilag teljesen, erről a legtöbb felhasználó úgy értesült, hogy az e-mailek nem érkeztek meg a telefonjára. A kiesés az egyéni, kisvállalati készülékeket, valamint a nagyvállalati BlackBerry-flottákat is érintette, emellett nem csak az e-mail forgalom gyakorlatilag teljes megszűnésével, hanem egyéb szolgáltatások, így például a több mint ötvenmillió felhasználóval rendelkező BlackBerry Messenger teljes leállásával is járt.
A legújabb RIM-zászlóshajó, a BlackBerry 9900
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A BlackBerryk speciális, push üzenetküldő rendszere sokáig a márka egyik legnagyobb versenyelőnyének számított, a robusztus megoldás hátulütői azonban a tegnapihoz hasonló esetekben azonnal nyilvánvalóvá válnak. A RIM időről időre frissíti a szervereken futó környezetet, régiónkban éppen pár napja volt egy jelentős frissítés, azt ugyanakkor nem tudni, hogy ennek köze van-e a tegnapi leálláshoz.
A BlackBerry Internet Service (BIS) és BlackBerry Enterprise Server (BES) szolgáltatások végül az éjszaka során helyreálltak, a RIM pedig Facebookon kért bocsánatot ügyfeleitől, ám a hiba okáról egyelőre nem adott ki hivatalos információt. Mivel a BlackBerry szolgáltatásokat az ügyfelek nem a RIM-től vásárolják, hanem a mobilszolgáltatójuknál fizetnek rá elő, ezért tegnap izzottak az operátorok ügyfélszolgálati vonalai azokban az európai országokban (például Nagy-Britanniában), ahol a BlackBerryk különösen népszerűek.