Valós idejű riportolásra vált a Google Analytics
A Google rendszeresen hoz be olyan újításokat kereső- és egyéb termékeibe, ahol újabb másodperceket spórol az embereknek, de a háttérrendszerek mintha kicsit lemaradtak volna eddig.
A web ősidejében teljesen rendben volt, ha valaki elkészített egy weboldalt és akkor frissítette, változtatta, amikor új termék, szolgáltatás, hír vagy bármilyen elem feltűnt, manapság viszont szinte minden oldal lélegzik, folyamatosan él. Az idő eljárt a napi frissítések és a napi riportok felett is, A kis oldalak számára talán még nem olyan égető a probléma, de egy professzionális és nagy volumenű webes szolgáltatásnál folyamatosan szükség van a problémák és a lehetőségek követhetőségére. A folyamatos alatt pedig most a Google tényleg a valós idejűséget érti.
Mostantól a Google Analytics valós időben készíti a jelentéseket, folyamatosan módosítja, kiegészíti azokat. A valós idejű elemzések azért váltak szükségessé, mert a közösségi média hatásait nem elegendő utólag áttekinteni, egy azonnali reakcióval menthető egy rossz döntés miatt elúszott lehetőség is akár. Az új Analytics képességgel lehetségessé válik, akár az is, hogy egy blogbejegyzés megjelentetése és mondjuk annak a megosztása Twitteren, Facebookon vagy egyéb hálózatokon azonnal értelmezhető adatokat produkáljon a terjedésről, látogatottságról, konverzióról, vagy épp a célok eléréséről, ha be vannak állítva. Ha kell, akár menet közben lehet módosítani a tartalmat az aktualitásoknak megfelelően. Ha azonnal látjuk, hogy például egy tweet megosztását követően az a csatorna meddig hozza a forgalmat, akkor pontosan fogjuk tudni, hogy mikor kell újra belökni a témát a közösbe ahhoz, hogy ne haljon el, tovább éljen, vagy újra feléledjen.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A valós idejű Analytics bevezetése folyamatosan zajlik, azaz nem kell meglepődni, ha valakinek még nem jelent meg a lehetőség, a következő napokban eljut minden olyan felhasználóhoz, aki átváltott az új verzióra. A valós idejű jelentések a dashboard menüpont alatt jelennek meg először, de a Google blogbejegyzése szerint a jövő heti frissítéssel a “Home” pontba költöznek. Aki még az Analytics régi verzióját látja, annak mindössze a jobb felső menüsorban kell az új verzió linkre kattintania, azonnal átkerül oda. A valós idejű jelentésekhez való hozzáféréshez mindenképp adminisztrátori jogosultság szükséges az Analytics fiókban, vagy szűrők nélküli hozzáférés kell az adott profilhoz.
Ugyan a teljes bevezetés egy hetet vesz igénybe, de aki nagyon türelmetlen, az feliratkozhat a hamar átállni vágyók táborába, akik közé a Google nyilván olyan felhasználókat vár leginkább, akik képesek hasznos, konstruktív visszajelzésekkel segíteni a bevezetést és a funkció további csiszolgatását. Jelentkezni a Google Services ezen űrlapján keresztül lehet.