13 új csatornával bővül a DVB-T műsorkínálat
Tavaly május óta először bővíti jelentősen földfelszíni sugárzású digitális tévészolgáltatásának műsorkínálatát az Antenna Hungária.
A digitális földfelszíni műsorszórás rakétájának második fokozatához hasonlította az Antenna Hungária mai sajtótájékoztatóján Jean-Francois Fenech a MinDig TV Extra csatornakínálat bővítését. A szolgáltató fizetős tartalmi platformja tavaly májusban indult, nyolc új fizetős csatorna bevezetésével a már meglévő ingyenes tartalmak mellett. A szolgáltatásnak ma 37 ezer előfizetője van, melyek nagy részét saját értékesítési hálózaton keresztül szerezte az Antenna Hungária.
Nem vész el, csak átalakul
Október 1-től az Antenna Hungária átalakítja multiplexeinek csatornakínálatát, valamint új tartalmakat vezet be a platformra. A cég ettől az időponttól az összes közszolgálati csatornát az "A" multiplexre csoportosítja át, míg a kereskedelmi adók a "C" multiplexre kerülnek. A korábban a mobilteleviziózás céljára fenntartott "B" multiplex használatát a szabályozó hatóság és az Antenna Hungária közt 2008-ban létrejött hatósági szerződés módosítása révén már tévés tartalomközvetítésre is fel lehet használni, itt egy új, családi csomagot vezet be a szolgáltató.
A "C" multiplexre kerülő alapcsomag kínálata lényegében változatlan marad a mostani választékhoz képest, vagyis többek közt az AXN, Film+, Cool TV és a National Geographic Channel érhető el ebben a csomagban, 999 forintos havidíjért. A csomag mellé szabadon választható az HBO csomag, 1990 forintért havonta. A "B" multiplex új, családi csomagjában az alapcsomag kínálatán túl többek közt megjelenik az egyik legnépszerűbb kereskedelmi adó, a Viasat 3, a Spektrum, valamint a Minimax, a Cartoon Network, a Sport 1 és a Sport 2, 1990 forintos havidíjért cserébe. A családi csomaggal a hazai DVB-T műsorkínálat összesen 30 csatornára bővül (az HBO-val együtt 31-re), ebből 7 ingyenes (MinDig TV), és 20 fizetős (MinDig TV Extra alap, családi).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szolgáltató első embere a mai sajtótájékoztatón elmondta, a karácsonyi időszakot követően 40-50 százalékos növekedésre számít az Antenna Hungária mind a fizetős, mind az ingyenes platformon (utóbbit a kutatások alapján nagyjából 250 ezer háztartás veszi igénybe tévézéshez). Mindez többek közt a dekóderek átlagárának csökkenésének, a digitális adások vételére alkalmas tévék terjedésének, valamint a most bejelentett csatornabővítésnek, és az azt kísérő kampánynak köszönhető - mondta el Fenech.
Az Antenna Hungária szolgáltatáslefedettsége az "A" és "C" multiplexeken eléri a 95 százalékos lakossági lefedettséget, néhány héten belül a lefedettség tovább, 97 százalékra nő. A "B" multiplex jelenlegi lefedettsége 81 százalékos. A cég a sajtótájékoztatón bejelentette, az adóhálózat az év végére összesen 30 adóból áll majd, melyekhez kisebb teljesítményű, kisebb területi lefedettséget biztosító adóállomások csatlakoznak.
Jövőre jöhet a teljes digitalizáció
A cég szerint az év végére összesen 350 ezer háztartás nézi majd DVB-T technológiával az ingyenes vagy fizetős csatornákat, az Antenna Hungária ezzel együtt felkészül a digitális átállási folyamat jövőre várható lezárására. Fenech a sajtótájékoztatón elmondta, a két országos lefedettségű kereskedelmi csatorna analóg frekvenciaengedélye jövő nyáron lejár, így "kézenfekvő" dátum lehet a két legnagyobb piaci szereplő számára a teljes digitalizáció a földfelszíni sugárzású tévés platformon.
Fenech hozzátette, a zökkenőmentes átállási folyamathoz bizonyos kérdéseket tisztázni kell, ezek közt említette többek közt a regionális adók kérdését, a set-top box támogatási konstrukciót, valamint a kommunikációs kampányt - ezen problémák megoldása és kidolgozása elsősorban az illetékes hatóság feladata.