Elhomályosíthatja a Nokia fényét a Samsung és a HTC
Az idei év végi szezon legnagyobb kérdése a mobilpiacon kétségtelenül az lehet, hogy a megtépázott Nokia milyen visszatérést tartogat a Microsofttal karöltve az okostelefonok piacán. A cég bevallottan Amerikára koncentrál majd az új, Windowsos termékeivel, de riválisai előbb léphetnek.
A Nokia számára a Windows Phone platform legújabb frissítésének, a Mangónak a bevezetése jó apropót adhat arra, hogy új telefonjaival meghódítsa azt a piacot, amelyen még fénykorában sem tudott elérni átütő sikereket. A cég új okostelefonjai novemberben jelenhetnek meg az észak-amerikai üzletek polcain, de az már most biztos, hogy nem ezek lesznek az első olyan készülékek Amerikában, melyek a Mangót futtatják.
A finn gyártó előtt várhatóan a HTC és a Samsung is piacra fog dobni olyan új windowsos modelleket, melyeken már az új operációs rendszer fut, ráadásul egyelőre nem úgy tűnik, hogy a mobilgyártó különösképpen élvezné a helyi szolgáltatók preferenciáját. Stephen Elop, a Nokia vezérigazgatója korábban kifejtette, cége az új, windowsos termékek bevezetése során mindenképpen az amerikai piacra koncentrálna elsőként, és a nagy helyi szolgáltatók támogatásával - így köztük elsősorban az AT&T-vel - próbálja megvetni a lábát.
A két cég partneri viszonya egyébként nem teljesen új keletű, a Nokia már megpróbált korábban is az AT&T segítségével érzékelhető jelenlétet kiépíteni a tengerentúlon, addigra azonban a Symbian fénye már annyira megkopott, hogy az együttműködés gyümölcse nem tudott beérni. Egyelőre kérdéses, hogy ezúttal gyümölcsözőbb lesz-e a kapcsolat, az mindenesetre jól látszik, hogy mind a Nokia, mind a Microsoft számára kulcsfontosságú, hogy a Windows Mobile platform és a Nokia brand erősödjön, a két cég ezért óriási összegeket fog ölni a reklámkampányba és a szolgáltatók meggyőzésébe (ártámogatás, marketingtámogatást stb.).
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ehhez természetesen lesz egy-két szava a helyi piacon egyre komolyabb jelenléttel bíró ázsiai gyártóknak, így elsősorban a Samsungnak és a HTC-nek is, melyek összesen három új, Windows Phone Mangóra épülő készüléket dobnak piacra csak az AT&T kínálatában az ősszel, hetekkel, de az is lehet, hogy hónapokkal megelőzve a Nokiát.
A két gyártónak ráadásul éppúgy érdeke a Windows Phone szekerének tolása, mint a Nokiának vagy a Microsoftnak, hiszen az Androiddal kapcsolatos jogi és licencelési aggályok révén mindkét cég arra kényszerülhet, hogy jobban nyisson más platformok felé. A HTC kapcsán a napokban felmerült, hogy saját operációs rendszert vásárolna, a Samsungnak pedig van is saját operációs rendszere, az éppen most verziót lépett Bada.