A Vodafone-nak is tetszik a klikkelgetés
Megújítja a mobiltelefonjukat internetezésre használó felhasználóknak szánt egyik tarifaopcióját a Vodafone Magyarország. A cél nyilvánvalóan az, hogy a vállalat a mobilinternet-szolgáltatások értékesítési versenyében felvegye a kesztyűt a Klikk nevű termékével taroló Telenorral.
Dupla adatforgalom
Mostantól új feltételekkel vehetik igénybe a Vodafone Magyarország ügyfelei a cég egyik mobilnetes tarifa-opcióját, a MobilWeb Hobbit: a szolgáltató 50-ről 100 megabájtra emeli a havi adatforgalmi limitet, miközben az opció ára változatlanul 1000 forint marad. A cég ezzel a lépéssel nyilvánvalóan annak próbálja elejét venni, hogy a hasonló felépítésű és hasonló célra használható Klikk tarifa révén a Telenor jelentős mértékben elhúzzon tőle a mobilinternet-szolgáltatások szegmensében.
A Vodafone tavaly márciusban vezette be kínálatába a MobilWeb tarifaopciókat, a Hobbi akkor még csak 50 megabájtnyi adatforgalmat kínált, a Profi elnevezésű változat pedig 250 megabájtot, havi kétezer forintért. A szolgáltató időközben - június 1-től - minden tarifaopciója és díjcsomagja esetében bevezette az "Oszd meg!" promóciót, ettől az időponttól a Facebook belső oldalainak böngészése nem számít bele az adatforgalmi keretbe.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Szintén újdonság a MobilWeb Hobbi tarifaopció esetében, hogy az előfizetők az aktiválástól számítva egy hónapig ingyenesen használhatják a szolgáltatást, így az ezer forintos havi díjat csak a második hónaptól kell fizetni. A szolgáltatást a Vodafone ügyfélszolgálati csatornáin, valamint SMS-ben is meg lehet rendelni, valamint le is lehet mondani.
Egy Klikkel húzott el a Telenor
A piros szolgáltató a MobilWeb Hobbi átalakításával egyértelműen a Klikk tariafaopcióra próbál valamiféle hathatós választ adni legalább ajánlatszinten. Mint azt korábban megírtuk, a Telenor egy régi mobilnet-opcióját (ez a szintén 100 megabájtnyi adatot tartalmazó, havi 1000 forintba kerülő Mobil Online 100) lényegében újracsomagolta, ami három hónap ingyenes használat biztosításával, valamint az opció átkeresztelésével járt.
Az egyszerű recept bevált: a jelentős marketingtámogatást kapott Klikk révén a Telenor júliusban letarolta a piacot, a cég egyetlen hónap alatt értékesítési számait tekintve megelőzte a Vodafone-t mind az aktív, mind a teljes mobilnetes ügyfélbázist tekintve. Kérdéses lehet ugyanakkor, hogy a Telenornak hosszabb távon hány Klikk-ügyfele marad, figyelembe véve azt a tényt is, hogy míg a szolgáltatás megrendelése egyszerű (elég egy SMS-t elküldeni a megadott számra), addig a Klikk lemondása már nem oldható meg SMS-en keresztül.
A Telenor emellett automatikusan, kérés nélkül aktiválja minden, a Klikkből kilépő ügyfele számára a Mobil Online Start opciót, ami adatforgalmazás esetén 10 kilobájtonként 13 forintot számláz.