Telefonon rúgták ki a Yahoo! vezérét
Szerződésének lejárta előtt egy évvel elbocsátották a Yahoo! vezérigazgatóját, Carol Bartzot, akit az igazgatótanács elnöke telefonon értesített a döntésről. Amíg az új vezért megtalálják, átmenetileg Tom Morse pénzügyi vezető irányítja a céget.
Carol Bartz menesztése bár hirtelen, kicsit sem váratlan. A 2009 elején a Yahoo! élére állt üzletasszony nem tudta felrázni a céget, amely fokozatosan teret vesztett a netes hirdetésekért folyó harcban az olyan riválisokkal szemben mint a Google vagy éppen a Facebook. A comScore adatai szerint Bartz regnálása alatt a felhasználók által a Yahoo! oldalain eltöltött idő harmadával csökkent, ami jól mutatja, az internetes hirdetési piacot egykor domináló cég relevanciájának meredek csökkenését.
Az elpuskázott lehetőség
Bartz azt követően került a Yahoo! élére, hogy a vállalat gőgösen visszautasította a Microsoft több mint 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, ami később Jerry Yang társalapító vezérigazgatói pozíciójába került. Yang a gyűlölt Microsoft helyett inkább a Google karjaiba rohant volna és ollyan megállapodást kötött, amelynek értelmében a Yahoo! megjelenít a Google által értékesített hirdetéseket is, a bevételen pedig osztoznak a felek. Az amerikai hatóságok azonban versenyjogi aggályok miatt nem engedélyezték a megállapodást, a Yahoo! két szék közül a padlóra került.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ezt követően Jerry Yang ismét tárgyalásokat akart kezdeni a Microsofttal az összeolvadásról, azonban Steve Ballmer addigra már letett a Yahoo! megszerzéséről. Az ügy legnagyobb vesztesei a Yahoo! részvényesei voltak, akik tehetetlenül végig kellett nézzék, hogy Jerry Yang túlméretes egója miatt a vállalat nem fogadja el a Microsoft által kínált több mint 60 százalékos árprémiumot a cég papírjaiért és láthatóan olyan irreálisan magas árat kér, amelyet a Microsoft biztos nem fog megfizetni. A Yahoo papírjai a Microsoft-ajánlat bejelentése előtt 20 dollárt értek, 2008 végére az árfolyam 10 dollár közelébe csökkent.
Eladó a Yahoo!
Carol Bartz regnálása alatt a Yahoo! részvényárfolyam gyakorlatilag stagnált, miközben a Nasdaq index 60 százalékkal erősödött, vagyis a cég teljesítménye messze alatta maradt a szektor átlagának. 2009 eleje óta eltelt két és fél év alatt a Yahoo! pénzügyi teljesítménye csapnivaló volt, az online hirdetési piac dinamikus bővülése ellenére a forgalom csökkent. A 2008-as pénzügyi évet még 7,2 milliárd dolláros bevétellel zárta a vállalat, 2009-ben már csak 6,45 milliárdot, tavaly pedig 6,34 milliárd dollárt könyvelt el. Igaz, a nyereségesség javult, amit egyes üzletágak és tevékenységek (pl. Zimbra) eladásával és a költségek masszív lefaragásával ért el Bartz.
A Yahoo! (kék) és a Google (piros) részvényárfolyama Bartz regnálása alatt (zöld: Nasdaq index)
A Wall Street Journal üzleti lapnak nyilatkozó bennfentesek szerint a korábban az Autodesket irányító Carol Bartz sosem volt igazán tisztában a Yahoo! üzletével, nem fejlesztette megfelelően a legnagyobb bevételt termelő szolgáltatásokat, a versenytársak (pl. Facebook) felől érkező fenyegetéseket pedig semmibe vette. A befolyásos amerikai üzleti lap szerint a Yahoo! egy ideje már vevőt keresett és tárgyalt is a News Corp. korábbi vezetőjével, azonban az igazgatóság arra kérte, várjanak decemberig, amikor eldől, mi lesz Carol Bartz sosra a vállalatnál. A WSJ szerint azonban a cég most újra vevőt keres.