Közösségi zenemegosztással újítana a BlackBerryk gyártója
Új szolgáltatással próbál a kommersz piac felé nyitni a kanadai Research in Motion, a BlackBerry okostelefonok gyártója.
Új, közösségi-alapú zeneletöltő, zenemegosztó szolgáltatás bevezetésének áll a küszöbén a Research in Motion (RIM), mely BlackBerry okostelefonjaival elsősorban az üzleti szférában ért el jelentős sikereket a múltban. Az egykor szebb napokat látott gyártónak ugyanakkor éppúgy célcsoportja a rövid szöveges üzenetek világában élő fiatalabb korosztály - elsősorban nekik szánja a cég a rövidesen induló zeneszolgáltatást.
A Reuters beszámolója szerint a RIM előrehaladott tárgyalásokat folytat a világ négy legnagyobb zenekiadó vállalatával (Universal Music, Sony Music, Warner Music Group, EMI) egy olyan zeneletöltő, zenemegosztó szolgáltatás létrehozásáról, mely a kizárólag BlackBerrykkel elérhető BlackBerry Messenger azonnali üzenetküldő platformra épül. A BBM Music, vagy BBM Music Service névre keresztelt szolgáltatás a RIM első ilyen jellegű próbálkozása, a cég eddig semmiféle saját zeneletöltési lehetőséget (például zeneáruház) nem kínált vásárlóinak, igaz, többször próbálkozott ismert zenekarokat (pl. U2, Black Eyed Peas) bevonni marketingtevékenységébe - több-kevesebb sikerrel.
A BBM Musicre ugyanakkor vélhetően nem mint hagyományos webes zeneáruházra tekint a RIM: az alkalmazás közösségi alapokra helyezésével megnyílik az út az előtt, hogy a felhasználók megoszthassák egymás közt kedvenc zenéiket, vagy javasolhassanak ismerősüknek, barátjuknak a repertoárból. A konstrukció részletei még nem ismertek, de egyes források tudni vélik, hogy a RIM havi előfizetéses rendszerben kívánja nyújtani a szolgáltatást, havonta 5 dollárért (azaz körülbelül ezer forintért) cserébe.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A RIM nemrég adta ki a BlackBerry Messenger legfrissebb, 6-os verzióját, mely immár lehetőséget ad arra, hogy külső fejlesztők saját alkalmazásaikat integrálják az üzenetküldő rendszerbe. Az új változat megjelenése után elsősorban játékokat "fejlesztettek rá" a BBM-re, de fordítóprogram, vagy éppen a népszerű közösségi helymegosztó szolgáltatás, a foursquare is összekapcsolódott a platformmal.
A BlackBerry Messenger a 45 millió felhasználójával (ebből 70 százalék napi szinten chatel az alkalmazással) a RIM egyik utolsó, jelentős megkülönböztető erőt képviselő fegyvere lehet az okostelefon-fronton, ahol a gyártó az erősödő konkurenciaharcnak és a vásárlói preferenciák változásának köszönhetően fokozatosan teret vesztett az utóbbi időszakban.
A RIM jelenleg a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, de piaci előrejelzések szerint a jelenlegi trendekkel ez a pozíció sem tartható már sokáig. A cég a napokban dobta piacra Észak-Amerikában három új készülékből álló termékvonalát, melyek egyfajta hidat képeznek a jövő év elején megjelenő, vadonatúj platformra épülő megoldások irányába.