:

Szerző: Koi Tamás

2011. augusztus 18. 09:45

Újabb százmilliós piacon erősítette meg pozícióit az Opera

Újabb jelentős piacot szerezhet magának a norvég Opera Software, miután a cég a Vodafone Csoporttal kötött együttműködésének keretén belül a vállalat indiai érdekeltsége számára is fejleszt saját böngészőt.

Tovább terjeszkedik a fejlődő országokban az Opera Software, melynek nevéhez több népszerű mobilos alternatív böngésző (Opera Mobile, Opera Mini) fűződik. A szoftveres fejlesztőcég ezúttal a Vodafone Csoporttal kötött megállapodásának köszönhetően Indiában, a világ második legnagyobb mobilpiacán erősítette meg pozícióit, a Vodafone Essar számára készített, saját márkás mobilos böngésző segítségével.

A márkázott böngésző lényegében nem más, mint az elsősorban alapfunkciókkal rendelkező telefonok tulajdonosai által használt Opera Mini kissé átalakított verziója. A Vodafone Essar ügyfelei a böngésző gyorshívójában egyedi linkeket találnak, melyek vagy az országban népszerű weboldalakra, közösségi szolgáltatásokra irányítanak át, vagy a Vodafone Essar saját oldalait mutatják az előfizetőnek.

Az Operának egy hónapon belül ez a második jelentős együttműködési megállapodása jelentős ügyfélszámot képviselő keleti piacokon. A cég augusztus elején jelentette be, hogy megállapodott Kína egyik legnagyobb mobiltelefon-disztribútorával, a Telling Telecommal arról, hogy a forgalmazó által értékesített készülékekre felkerül az Opera Mini speciálisan átalakított verziója.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?

Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

A helyi mobilhálózatok sajátosságai révén az Opera számára ideális terjeszkedési terep lehet India és Kína, hiszen a két országban a 3G-s lefedettség a lakosságra levetítve közel sem olyan teljes, mint Európában. Az ilyen területeken élők számára az Opera által használt, tömörített adatforgalommal működő proxyalapú megoldások jelenthetik az egyetlen lehetőséget a mobiltelefonos böngészésre. Ráadásul ezekben az országokban az okostelefon-penetráció is messze elmarad a nyugati szinttől, ám az Opera java-alapú megoldása szinte minden telefonra telepíthető.

A Vodafone Essar bár a világ legnagyobb mobilszolgáltatói közé tartozik, Indiában csak a második legnagyobb piaci szereplőnek számít - 141 millió előfizetővel.

a címlapról