Tapodtat sem mozdult a Telenor a mobilpiac állóvízén
Júliusban a szezonális hatásoknak, illetve az eleve telített piacnak köszönhetően alig tudtak új aktív ügyfeleket magukhoz csábítani a mobilszolgáltatók.
Lassú hónapja volt a három magyarországi mobilszolgáltatónak júliusban: a Telenor, a Vodafone és a T-Mobile teljes ügyfélbázisa 3 ezer előfizetéssel, 11,702 millióra csökkent, miközben az aktív, vagyis a megelőző három hónapban forgalmat bonyolító ügyfelek száma 24 ezerrel nőtt - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szokásos havi gyorsjelentéséből.
Az aktív ügyfélbázison belül a növekedést gyakorlatilag fele-fele arányban a Vodafone és a T-Mobile képviselte, a két cég egyaránt 12 ezer új ügyfélre tudott szert tenni (a lemorzsolódásokkal együtt), miközben a Telenorhoz mindössze 109 új előfizető csatlakozott. A hónapot tehát mindhárom operátor pluszban zárta, igaz, a három cég közül az év eddigi hét hónapjában egyedül a T-Mobile tudott növekedést felmutatni a tavaly december végi számokhoz képest, a Vodafone-nak 22,5 ezerrel, a Telenornak pedig 46,4 ezerrel kevesebb aktív ügyfele volt július végén mint tavaly december végén.
HWSW-grafika. Forrás: NMHH
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szolgáltatóknál továbbra is több mint 700 ezer inaktív kártyát tartanak nyilván, ezek azok az előfizetések, melyekkel a megelőző három hónapban egyáltalán nem küldtek SMS-t, vagy egy hívást sem fogadtak vagy indítottak. Bár számuk folyamatosan csökken, továbbra is a Telenornál van a legtöbb inaktív ügyfél (304 ezer), ezt követi a T-Mobile 254 ezerrel, végül a Vodafone zárja a sort 160 ezer inaktív előfizetővel.
A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők száma alapján a Vodafone piaci része 22,62 százalékról 22,68 százalékra, a T-Mobile-é 45,11 százalékról 45,12 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 32,27 százalékról 32,20 százalékra csökkent. A Vodafone július végén így 2 millió 491 ezer, a Telenor 3 millió 536 ezer, a T-Mobile pedig 4 millió 956 ezer aktív ügyféllel rendelkezett. A teljes ügyfélbázisra vetített piaci penetráció maradt a júniusi, 117,4 százalékos szinten.