Nokia: ha nem jön be a Windows Phone, minden mindegy lesz
Elsősorban az amerikai piacra kíván koncentrálni új, windowsos készülékeivel a Nokia, mely párszor már megpróbálta megvetni a lábát a tengerentúlon, mindeddig azonban nem járt sikerrel. A cég a Windows Phone-tól várja az áttörést.
Teljesen beszünteti a Symbian operációs rendszerre épülő telefonok és a hagyományos, S40-alapú featurephone-ok értékesítését a Nokia Észak-Amerikában, mielőtt az év végén piacra kerülnek első Windows Phone alapú okostelefonjai. A finn gyártó a tengerentúlon mindent egy lapra kíván feltenni, a termékbevezetéssel ennek megfelelően szinte biztos, hogy megvárakoztatják Európát.
Az All Things Digitalnak adott exkluzív interjújában Chris Weber, a Nokia amerikai üzletágának első embere leszögezte, a vállalat az új termékstratégia mellett új értékesítési modellben is gondolkodik Észak-Amerikában, így Európához hasonlóan elsősorban a szolgáltatókkal kíván megegyezni a mobilok értékesítése kapcsán. A helyi szolgáltatók közül a T-Mobile próbálkozott meg eddig Nokia készülékek forgalmazásával, a symbianos Nokia Astound (vagyis a C7) azonban rendkívül rossz időzítéssel, azután került piacra, hogy a Microsoft és a Nokia bejelentették, szövetségre lépnek és az okostelefonokra a jövőben Windows Phone operációs rendszer kerül.
Nokia C7, vagyis az Astound: nem aratott sikert
Weber a lapnak hangsúlyozta, a Nokia számára kulcsfontosságú termékbevezetés lesz az idén őszi: a vállalat fennállása óta eddig soha nem látott méretű kampánnyal készül a finn gyártó a Windows Phone-ra épülő okostelfonok bevezetésére. A cégnek több szempontból is kritikus fontosságú a siker: a Microsoft anyaországában kell saját platformmal bizonyítani, másrészt a piaci trendek miatt az a gyártó, mely Amerikában ismertté és elismertté válik, a világpiacon is nagyobb esélyekkel versenyez.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A Nokiának most minden eddiginél nagyobb szüksége van arra, hogy tempót váltson, az IDC teljes okostelefon-piacra vonatkozó második negyedéves statisztikái alapján ugyanis a cég elvesztette hosszú évekig tartó piacelsőségét. A finn cég lényegében az okostelefonok megszületése óta a legnagyobb gyártó volt, piaci részesedése a kezdetekkor még a 60-70 százalékot is elérte. A vállalat azonban az elmúlt években képtelen volt lépést tartani az iPhone-nal és az androidos modellekkel és ezt felismerve idén teljes stratégiaváltás mellett döntött.
A vállalat amerikai részlegét igazgató vezető szavainak ehhez mérten komoly súlya van: "Az az igazság, hogy ha nem leszünk sikeresek a Windows Phone-nal, mindegy lesz, mit csinálunk mással, más piacokon".