Egészségesen növekszik az EMC
Továbbra is imádja a piac az EMC tárolóit, a vállalat bevétele és profitja is 20 százalékkal nőtt egy év alatt. A vállalat többségi tulajdonában lévő VMware-nak is jól ment, a vállalat bevétele 37 százalékkal nőtt az adott időszakban.
Húsz százalékkal, 4,85 milliárd dollárra növekedett az EMC bevétele a második negyedévben - ez mérsékelten felülmúlta a 4,73 milliárd dolláros elemző konszenzust. A profit hasonló mértékben, szintén 20 százalékkal emelkedett, bruttó eredményhányad pedig 62 százalékra javult. A vállalat bejelentése szerint a növekedés egészséges és kiegyensúlyozott volt, köszönhetően a növekvő piaci keresletnek. Az EMC 80 százalékos tulajdonában lévő VMware még látványosabban növekedett, bevételeit 37 százalékkal sikerült növelni az előző év hasonló időszakához képest.
Az EMC messze legnagyobb részlege a tárolókkal foglalkozó Information Storage, amely 3,6 milliárd dolláros bevételt produkált, ez 19 százalékos növekedést jelent. A vállalat jelentése szerint a csúcskategóriás tárolók forgalma 15 százalékkal, a középkategóriásoké azonban 27 százalékkal nőtt az előző év második negyedévéhez képest. Az EMC kiemelte, hogy különösen az új VNX család teljesített jól, ezek a tárolók a bevétel mintegy kétharmadát adják. A befektetők számára jó hír lehet, hogy a cégeknek megjött az étvágya a beépített flash-hez, az EMC két negyedév alatt több beépített SSD-t adott el, mint egész 2010-ben. A VNX-ek új partnereket is hoztak, az EMC több mint 600 új megrendelőről tudott beszámolni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Isilon tárolók is szárnyra találtak, ahogy az ősszel felvásárolt cég termékei mögé beállt az EMC teljes értékesítési csapata. A strukturálatlan adatokra, leginkább digitális médiatartalmakra specializált rendszerekre újabb és újabb felhasználó szervezetek találnak rá - olyanok, akiket korábban a kis cég nem tudott megszólítani. Az EMC szerint különösen jól pozicionált a VMAX család, amely mind a hagyományos, mind az új, "felhős" alkalmazási területeken jó fogyasztói reakcióra talált.
A földrajzi régiók tekintetében az ázsiai piac húzott jelentősen, 34 százalékos növekedésével már 14 százalékát adja az EMC bevételeinek. Az észak-amerikai és az európai piac fej-fej mellett, 17 illetve 20 százalékos bővülést mutatott be - a vállalatok láthatóan kiheverték a pénzügyi válságot és újra költenek. Az EMC ugyanakkor hároméves előrejelzést is közölt, a vállalat várakozásai szerint az idei évre jósolt mintegy 20 milliárd dolláros bevétel 2014-re 28 milliárd dollár fölé emelkedik, ami több mint 13 százalékos évenkénti növekedésnek felel meg. A profitra vonatkozóan a vállalat még vérmesebb reményekkel rendelkezik, ott 14 százalék fölötti éves növekedést vár a következő három évben.