Üveggyöngyökkel kábít a Google News
Idén nem áprilisi tréfa, hogy a Google badge-ket osztogat a különböző megosztásokért, mint 2010-ben. Úgy tűnik teljesen komolyan gondolja a cég, hogy motiváló lesz a News szolgáltatásban a bevezetett 500 darab érem.
A Google News egy hírolvasó, ahol az algoritmusok vegyesen tálalják elénk a híreket, illetve ha bejelentkezve használjuk, akkor a korábbi szokásaink és a manuálisan beállított preferenciáink szerint kapjuk a híreket. Ezen túl aki szeretné, külön specializált dobozokat is beállíthat magának, ha vannak olyan témák, amik kifejezetten érdeklik és napi szinten szeretné követni. A News még Magyarországon is működik, habár a relevanciája, pontossága komoly kívánnivalót hagy maga után.
Most ezt így akkor hogy?
Ezzel kapcsolatban részletesebb okfejtést a lokalizált magyar verzió indulása után megjelent HWSW cikkben lehet olvasni (a cikk több mint két éve íródott, egyes részletei elavultak lehetnek). A tavaly év elején bevezetett személyre szabható felület pedig szintén nem nyerte el elsőre a látogatók tetszését, ahogyan arról szintén beszámoltunk tavaly januárban. Igaz mostanra sokkal egyszerűbb, intuitívabb lett a testreszabás folyamata, de saját hírgyűjtőként még mindig nem funkcionál jól, jobban jár az, aki fél órát rászán arra, hogy a Google Readerben összeállítson egy válogatott listát forrásokból.
A kritikák ellenére a Google News népszerű, főleg az USA-ban, viszont elég sok olyan felhasználó van, akik egyébként nem Google-függők, nem bejelentkezve használják az oldalt, annak ellenére, hogy nap, mint nap visszatérnek. Valószínűleg a Google+ gépezet beindulása hozhatta el a badge rendszert is, hiszen a kitűzők kiérdemléséhez mindenképp aktív bejelentkezés szükséges, illetve az sem árt, ha a kereső előzmények funkció is be van kapcsolva.
Google News Badges
Még több videóA Google nyilvánvaló törekvése, hogy az eddig szétszórt, passzív felhasználóit elkezdje ezer szálon magához láncolni. Sokan vannak, akik a keresőt használják, sokan, akik csak a News-t, ezekhez viszont nem feltétlenül kell saját fiók. Ha egyelőre nem is kényszerít a szolgáltató, de nagyon bájosan, cukormázasan mégis rávesz mindenkit, hogy igenis lépjen be a Google fiókjába és úgy kezdje használni az ingyenes alkalmazásokat.
Mágnes a Google Pluszhoz
Ha pedig belép valaki, akkor már ott lesz a fekete sáv, akkor már jöhet a Google+, ott pedig jönnek a kis piros értesítések, amik vírusként terjesztik majd a Facebook, Skype, Twitter és még több más szolgáltatás gyilkosának kikiáltott közösségi hálózatot.
A rendszer egyébként induláskor 500 különböző megszerezhető érmet tartalmaz, mindegyik valamely témakörben való elmélyedésért jár. Ha valaki az érem megszerzése után is tovább olvassa töretlenül azt a témakört, akkor további csillagok szerezhetőek meg, el lehet jutni a bronztól az ezüstön, aranyon és platinán keresztül legmenőbb kék “ultimate” csillagig.
[+] Gamification: A munka is lehetne olyan, mint a játék
A badge vadászatot űzhetik a felhasználók önmaguk is, de alkalmas a rendszer arra, hogy a megszerzett érmekkel hencegjünk, felvágjunk a barátaink előtt, értelemszerűen ez szintén a terjedést szolgálja. Egyelőre csak egy próbálkozásként tekint a Google a badge rendszerre, de innen két út kínálkozik. Az egyik az, hogy ez valóban csak egy kampány a kívül rekedt News felhasználók fiókosítására, majd ha a célt eléri a dolog, akkor megy a kukába. A másik verzió szerint a Google egy egész hálózatra kiterjedő badge-rendszer kifejlesztésén dolgozik, amivel felülne az idei év egyik nagy húzódivatjára, a “gamification” hullámra.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Tény, hogy az érmek osztogatása és az azzal való büszkélkedés serkenti az interakciót, növeli az elhivatottságot, hűséget teremt, de közben méltatlanul buta módon veszi rá a felhasználókat, hogy nehezen elszakítható kötéseket alakítsanak ki, illetve azt, hogy a játék kedvéért kiadjanak magukról olyan információkat, amiket eddig szándékosan vagy csak ösztönösen nem tettek. A tudatos felhasználókat nem, de a legtöbb laikust meg lehet téveszteni néhány üveggyönggyel, s a Google most épp erre a rétegre vadászik.
Az immár 10-20 milliós létszámú Google+-nak a 700 milliós Facebookot kell utolérnie, ahhoz pedig nem lesz elegendő az organikus növekedés, biztosan több alkalommal ilyen nehezen elfogadható eszközökhöz fog nyúlni a cég. Kicsit hasonló ehhez a körök felé megosztáskor megjelenő e-mailes megosztás, amivel olyan ismerőseinket spamelhetjük, akik még nem regisztráltak a Google közösségi szolgáltatásába.