:

Szerző: Gálffy Csaba

2011. június 30. 12:37

Aprópénzért kelt el a MySpace

Megadta magát és túladott a MySpace-en a News Corp. - jelentette be a vállalat. A közösségi hálózatért 35 millió dollárt kapott a médiaóriás, ami jelentős különbség a 2005-ben érte kifizetett 580 millió dollárhoz képest.

Mintegy 35 millió dollárnak megfelelő saját részvényért megvette a Specific Media a MySpace közösségi oldalt. Az ár döbbenetesen alacsonynak számít, különösen annak fényében, hogy a tulajdonos News Corp. 100 millió dollárnál határozta meg a minimális eladási árat - de a 2005-ös 580 millió dolláros vételárhoz viszonyítva is elenyésző az összeg. A szebb napokat látott közösségi oldal értékelése a csúcson mintegy 12 milliárd dollárt tett ki a szakértők szerint, ehhez képest az érte kapott 35 millió dolláros részvénycsomag mindenképp kiábrándító lehet a News számára.

A MySpace tulajdonlása azonban valószínűleg nem volt pénzügyi csapás, a  vételi és eladási ár közötti különbség erre utalna. Ugyan részletes pénzügyi mutatók nem állnak rendelkezésre a közösségi oldal működésével kapcsolatban, de a cég 2009-ben 470 milliós, 2010-ben pedig 347 milliós bevétellel rendelkezett. A pénz nagyrésze a Google-től érkezett, a keresőóriás még 2007-ben kötött egyezséget a MySpace-szel, amelynek keretében a két vállalat megosztotta a hirdetési bevételeket, cserébe a Google megkapta az oldal keresőmezőjét és egyes hirdetési felületeit. A megegyezés különösen kedvező volt a MySpace számára, a Google ugyanis vállalta, hogy három éven keresztül minimum 300 millió dollárt fizet ki, még akkor is, ha amúgy a hirdetési bevételek ezt nem indokolnák. Az egyezmény decemberben lejárt - a megújított változat pedig már nem tartalmazza a garantált jövedelemre vonatkozó kitételt.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Specific Media bejelentése szerint a MySpace-ben komoly részesedést szerez hamarosan Justin Timberlake is. A részletes üzleti tervekről a bejelentés nem tesz említést, a kiadott nyilatkozat azonban megerősíti, hogy a közösségi oldal fókusza továbbra is a zene és a szórakoztatóipar lesz, a jövőben azonban szeretne egyéni tartalmat is a MySpace-re hozni, illetve tesz egy utalást a "közösségileg aktivált hirdetési kampányokra" - ezekről és a további tervekről a nyár folyamán ad az új tulajdonos további tájékoztatást.

A tulajdonosváltás keretében a MySpace 500 alkalmazottjának több mint felét elbocsátják, ezzel a tavaly év eleji 1400-ról alig több mint 200 dolgozóra olvad a létszám. Az első elbocsátások még tavaly áprilisban jöttek, akkor a dolgozók mintegy harmadát küldték el, idén januárban pedig a maradék 47 százalékát. A távozók között lesz a céget vezető Mike Jones is, a helyére az új tulajdonos fog kinevezni új elnök-vezérigazgatót. A volt alkalmazottak azonban nem adják fel, már dolgoznak a MySpace bukásáról szóló könyvön, amelyet a volt dolgozók közösségével szeretnének megírni. A saját történetek beküldésére már Google Docs űrlap is készült, ezen keresztül gyűjtik az olyan történeteket, amelyek rávilágíthatnak a közösségi oldal csendes bealkonyulásának körülményeire.

a címlapról