Nem akarják az emberek a 4G-t
Az amerikai felhasználókat nem hozzák lázba a szupergyors mobilinternetre képes okostelefonok és többnyire nem is lennének hajlandóak többet fizetni egy 4G-s mobilért.
Az amerikai Morpace piackutató friss felmérése szerint a 4G, illetve az LTE képesség nem játszik jelentős szerepet az amerikai felhasználók készülékválasztási preferenciáiban, sőt, akkor sem érdekli őket túlzottan a 3G és a 4G közti különbség, amikor szolgáltatót választanak.
Amikor arra kérték a válaszadókat, hogy jelöljék meg a számukra legfontosabb szempontokat, amiket figyelembe vesznek okostelefon-vásárlás esetén, akkor az emberek kétharmada az árat jelölte meg, a második helyen pedig az operátor hálózati lefedettségét - ami az Egyesült Államokban nem annyira magától értetődő és teljes, mint Magyarországon. A szolgáltatóválasztásnál az előfizetők 29 százaléka számára fontos még az előfizetéshez tartozó csomagajánlat ára.
A szolgáltató adathálózatának sebességét viszont csak a válaszadók négy százaléka kezeli kritikus kérdésként. Pedig ennél jóval több válaszadó már most rendelkezik 4G-s mobillal (18 százalék), akkor is, ha nem emiatt a képesség miatt választották az adott modellt. A válaszadók további 58 százaléka pedig valamilyen csak 3G-re képes okostelefont használ.
Nem túl nagy a lelkesedés
A díjcsomagok közti mazsolázás közben is hiányzik a lelkesedés a 4G iránt, a válaszadóknak csupán 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen váltana 4G-s csomagra, míg 42 százalék valószínűtlennek tartja a váltást. Egy másik kérdésből viszont kiderül, hogy még a váltani akarók nagy része sem a gyorsabb internet iránt vágyódik, hanem azt hiszi, hogy a 4G-vel nagyobb területen lesz lefedettsége. A 3G-s mobillal rendelkezők 60 százaléka lépne felfelé, ha a 4G lefedettsége javulna.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A legnagyobb fejlesztéseket ezen a téren a Verizon végzi jelenleg az USA-ban, de még ennél a szolgáltatónál is 2013 végéig kell várni a teljes lefedettségre, ami azt jelenti, hogy egyes előfizetők még majdnem két évig maradnak 4G hozzáférés nélkül. Valószínűleg ezzel magyarázható a Verizonnál az iPhone és a HTC Thunderbolt 4G iránti keresletben tapasztalható szakadék. Hiszen maga a 4G fogalma eleve nem túl vonzó faktor, másrészt a valós 4G-s lefedettség sem kedvez a fogyasztói igények felkeltésében. Harmadrészt pedig az első LTE-képes mobilok rettentően gyenge akkumulátoros üzemidőt tudtak felmutatni, ami bevésődött a felhasználók fejébe.
Nem kell sietni
A szolgáltatók számára ez az attitűd azt jelentheti, hogy a 4G és LTE helyett más hívószavakat kell választaniuk első helyre a következő 1-2 évben, a mobilgyártók válláról pedig leveszi azt a terhet, hogy azonnal át kelljen állni minden új modellel a 4G-re. Magyarországon valószínűleg hasonló lehet a helyzet, s bármennyire úgy tűnik, hogy a mobilszolgáltatók azon marakodnak, hogy kinek a leggyorsabb az adathálózata, az átlagos felhasználó számára egyelőre az ár és a lefedettség sokkal fontosabb tényező, mint egy új, még nem túl sok mindenre használható hálózati minőség.