:

Szerző: Koi Tamás

2011. június 20. 15:48

Bejött a Samsungnak az okostévé

Komoly érdeklődés mutatkozik az internetes eléréssel is rendelkező okostévék iránt, közölte a tévépiac vezető gyártója, a Samsung. A vállalat rekordeladásokat produkált a tévés holtszezonban, a kezdeti magas volument látva ráadásul a tartalomszolgáltatóknak is megjött a kedvük a szerződéskötéshez.

A Samsung Electronics a múlt héten bejelentette, hogy az új termékkínálat megjelenést követő első három hónapban rekordszámú, nagyjából kétmillió okostévét értékesített. A fogyasztók tehát az internetre kötött tévét alapvetően sokkal nyitottabban fogadták, mint az első 3D-s megjelenítőket, igaz, az alacsonyabb árszint és az elérhető tartalomkínálat miatt a lehetőség eleve vonzóbb a vásárlók számára. A koreai gyártó nem is a 3D-s tévékhez hasonlítja az eladási adatokat: a Samsung szerint LED-tévéből nyolc hónap alatt tudtak csak eladni annyit, mint okostévékből három hónap alatt.

A vállalat által nyilvánosságra hozott statisztikák szerint az okostévék Észak-Amerikában a legnépszerűbbek, a megjelenést követő három hónapban ebben a régióban nagyjából 730 ezer készüléken adtak túl a kereskedők. Nyugat-Európa nem sokkal lemaradva, 710 ezres eladással a második, míg az ázsiai régióban mindössze 170 ezer ilyen tévét adtak el, igaz, itt később is kerültek piacra az újdonságok.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az internethez WLAN, vagy vezetékes kapcsolattal csatlakozó okostévékhez éppúgy lehet alkalmazásokat letölteni, mint az okostelefonokhoz. A piactér kínálata egyelőre elég szűkös, de már magyar programok is fellelhetőek rajta, igaz ezek kivétel nélkül valamelyik hazai tartalomszolgáltató tévés reinkarnációi. A tartalomszolgáltatók egyébként az eladási mutatókat látva egyre komolyabb lehetőséget látnak ezekben a tévékészülékekben, így a koreai gyártóval az elmúlt hónapokban több lokális és globális jelenlétű cég is szerződést kötött.

Az okostévékkel a telefonokhoz hasonlóan közösségi hálózatokat, valamint népszerű azonnali üzenetküldő hálózatokat is el lehet érni, így a Samsung egyes modelljeire is kerül Facebook és Twitter kliens, valamint a Skype speciális változata, sőt, egyes típusokat akár webböngészővel is ellátnak. A drágább modellek mellé felvevőberendezést sem kell vásárolni, ugyanis a sorozat felső kategóriás tagjai külső merevlemezre képesek - akár programozottan - felvételt készíteni. A tévék extra funkcióit a Smart Hub nevű speciálisan erre a célra létrehozott felületen keresztül lehet elérni.

a címlapról