Hivatalosan is elérhető a Kinect windowsos SDK-ja
A Microsoft a korábbi ígéretéhez híven hivatalosan is elérhetővé tette a Kinect PC-s fejlesztői csomagját, a felhasználók nem kereskedelmi célokra ingyenesen tölthetik le az SDK-t. Redmondban későbbre ígérik a licencelhető változatot, kérdés azonban, hogy Windowson játékos kiegészítőként elterjed-e a mozgásérzékelős kamera.
A Microsoft tavaly novemberben, az Xbox 360 kiegészítőjeként dobta piacra a Kinectet. A mozgás- és hangfelismeréssel felvértezett kamera óriási siker lett, mára több mint 10 millió darabot szállítottak le belőle világszerte. A redmondiak kezdettől fogva bíztak a sikerben, terveik szerint a Kinect tolná ki a következő generációs Xbox megjelenéséig hátralévő időt, emellett a vállalat ezzel a kiegészítővel sikeresen tudott nyitni az alkalmi játékosok felé is. A Microsoft a jövőben még inkább számít a Kinectre, ezt jól példázza a gyártó E3-as sajtókonferenciája is, ahol a bemutatott játékok nagy többsége Kinect-exkluzív cím volt, vagy legalább olyan program, amelyik valamilyen úton kihasználja a kamera képességeit.
A Kinect egy másik közegben, a PC-s hobbifejlesztők körében is óriási népszerűségnek örvendett. A kamerát már a megjelenése utáni első héten meghackelték, működőképessé tették számítógépeken, majd megindult a Kinectre írt alkalmazások áradata - ezek közül néhányat a HWSW is bemutatott. Bár a fejlesztők által használt driver nem hivatalos forrásból származott, a Microsoft előre leszögezte, hogy nem fog az új őrület ellen küzdeni, sőt a lehető legjobb lépésként februárban bejelentette, hogy hivatalosan is támogatni fogja a PC-s fejlesztőket.
Megkésve, de törve nem
Eredetileg tavaszra ígérték, végül tegnap vált elérhetővé a Kinect windowsos SDK-jának bétaverziója. A fejlesztői csomagot bárki ingyenesen letöltheti, de értelemszerűen kereskedelmi célokra nem használható fel a kit, a Microsoft ezt a változatot fejlesztőknek és kutatóknak szánja. A 100 megabájtnál kisebb SDK kizárólag Windows 7 operációs rendszeren működik, a telepítése más programokéhoz hasonlóan zajlik, nem kell vele külön bajlódni, segítségként pedig egy több mint 100 oldalas felhasználási útmutató is letölthető.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A különféle drivereket és API-kat tartalmazó SDK révén a fejlesztők hozzáférhetnek a Kinect kamerájának, mélységérzékelőjének és mikrofonjainak nyers adatfolyamához, a mozgásérzékelős alkalmazásokhoz használhatják a kiegészítő “csontvázfelismerő” technológiáját, a kamera audiofeldolgozási képességeivel pedig többek között a zaj- és visszhangszűrés, illetve a hangfelismerés funkciókat érhetik el. A fejlesztők C++, C# vagy Visual Basic nyelven írhatnak alkalmazásokat a Kinectre.
Mire lesz ez jó?
A megjelenés apropójából a Microsoft néhány fejlesztő meghívásával 24 órás programozó maratont tartott a redmondi bázisán, a Code Camp névre keresztelt eseményen az új csomag segítségével kellett alkalmazásokat fejleszteni különféle szakterületeket, például az egészségügyet, a tudományt vagy az oktatást érintve.
A Microsoft licencelhető változatot is készít majd a Kinect SDK-jából, ennek a megjelenésével kapcsolatban a vállalat azonban csak későbbre ígért tájékoztatást. A kereskedelmi célokra is használható verzióval elvileg megnyílik az út a PC-s kinectes játékok előtt is, az azonban már kérdéses, hogy a kiegészítő játékos platformként terjed-e el a számítógépen. A korábbi házi próbálkozások között nem egy olyan PC-s játékkal találkoztunk, amit a Kinecttel is lehetett irányítani, azonban jelen állás szerint a nem játékos alkalmazásokban jóval több potenciál van.