A Garminé lesz a Navigon
Megveszi a Navigont a Garmin, a világ legnagyobb PNA-gyártó cége, ezzel a cég az európai navigációs eszközök piacán a jelenleginél komolyabb részesedésre számíthat. Szakértők szerint az amerikai cég ezzel lényegében megmentette a Navigont a biztos pusztulástól, de legalábbis a tartós hanyatlástól.
A Garmin tegnap bejelentette, hogy a társaság főrészvényesei áldásukat adták arra, hogy a személyi navigációs eszközök legnagyobb gyártója felvásárolja a szintén navigációban utazó német Navigon AG-t. A kilencven százalékban így is amerikai befektetők kezében lévő Navigon megszerzésének pénzügyi részletei nem nyilvánosak, korábbi sajtóinformációk azonban arról szóltak, hogy a Garmin kész 70 millió dollárt adni a cégért.
A Navigon az európai (főként természetesen a német) autógyártókkal ápolt jó kapcsolatának köszönhetően több gépkocsiba is szállít gyári navigációs eszközöket, Cliff Pemble, a Garmin elnöke szerint ez az a terület, amiből az amerikai cég a legnagyobb mértékben profitálhat az üzlet lezárását követően. A Navigon az európai PNA-piacon nagyjából 7 százalékos részesedéssel bír, azaz messze elmarad a piac csaknem felét birtokló TomTomtól.
Navigon navigáció alkalmazás iPhone-on
A német gyártó az eszközök gyártásán túl saját navigációs szoftverrel is rendelkezik, melyet különböző okostelefon-platformokra, így iPhone-ra és Androidra fejleszt. A felvásárlás értelemszerűen hatással lesz a szoftverüzletágra is, a tranzakció lezárását követően a navigációs alkalmazások a Garmin neve alatt jelenhetnek meg. Azt egyébként egyelőre nem tudni, hogy mi a célja a Navigon márkával az amerikai vállalatnak, nincs kizárva az a lehetőség, hogy a felvásárlás után a brand teljesen megszűnik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Navigon 1991-ben, a GPS-korszak hajnalán alakult, két évvel a Gamin alapítása után. A vállalat 2008-ig csak szoftvert fejlesztett, ezután jelent meg a külön megvásárolható navigációs eszközök piacán. Szakértők szerint a németek későn döntöttek a nyitásról, ekkortájt kezdtek ugyanis világszerte elterjedni a GPS-modullal ellátott okostelefonok, ráadásul a gazdasági válság nyomán összeomló autópiac is negatívan hatott a forgalomra. A cég az amerikai piacon is megpróbálta megvetni a lábát, sikertelenül.
A német gyártó világszerte nagyjából 400 főt foglalkoztat, a Garminnak ennél csaknem hússzor több alkalmazottja van. Az amerikai vállalat stabil piacvezető a navigációs eszközök mezőnyében, a cég 1989-es megalapítás óta több mint 85 millió készüléket - köztük professzionális túra- és tengerészeti navigációs berendezéseket - adott el.
Az ABI Research legfrissebb, idén áprilisi kutatása szerint a PNA-k piaca a következő években további, komoly visszaesésre számíthat a kisebb szereplők pedig kénytelenek lesznek kiszállni a meccsből. A kis gyártók egy részét - akárcsak a Navigont - a nagyobb cégek vehetik meg, azaz összességében a piac az elkövetkezendő pár évben jelentősen konszolidálódhat.