Nem csillapodik itthon az okostelefon-láz
2011 első három hónapjában mintegy 600 ezer mobiltelefont adtak el Magyarországon, ezeknek közel 40 százaléka volt okostelefon, derül ki az IDC adataiból. Az okostelefon-eladások éves összehasonlításban mintegy 40 százalékkal nőttek, a leszállított készülékek száma meghaladta a 220 ezret.
A karácsonyi ünnepek elmúltával sem csillapodik az okostelefon-láz Magyarországon, így lehet röviden összefoglalni az IDC negyedéves eredményeiből kirajzolódó tendenciát. 2011 első három hónapjában majdnem ugyanannyi készüléket adtak el mint 2010 végén, mindkét időszakban 220-230 ezer között volt a leszállított okostelefonok száma. 2011-ben 1 millió körüli okostelefon eladása várható itthon, ha ez bekövetkezik, a piac a duplája lesz a tavalyinak.
A lendületes növekedés hátterében az áll, hogy a mobilszolgáltatók erőteljes kommunikációs kampányokkal, kedvezményekkel, részletfizetési konstrukciókkal próbálják meg okostelefon-vásárlásra rávenni az ügyfeleket, amelyek mellé nagyobb eséllyel tudnak adatcsomagokat is értékesíteni. A T-Mobile, a Telenor és a Vodafone kommunikációjában is hangsúlyos szerepe van az okostelefonoknak, mindhárom cég kínál belépő szintű, középkategóriás és csúcskategóriás modelleket is, a készülékválaszték mondhatni óriási - az eladásokat főleg a középkategóriás modellek húzzák.
Sony Ericsson Xperia X8
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az IDC nyugat-európai statisztikái szerint a Samsung az első negyedévben átvette a piacvezető pozíciót a Nokiától a mobilok terén, az okostelefonok szegmensében pedig az Apple előzte meg a történelmük legnagyobb válságát élő finneket. Magyarországon a teljes mobilpiacon még vezetett a Nokia az első negyedévben, de az okostelefon szegmensben csak a harmadik helyen állt, a Samsung és a Sony Ericsson mögött - 2009 negyedik negyedévében a hazai okostelefon-piac mintegy háromnegyedét uralta a Nokia. A Samsung és a Sony Ericsson is androidos modelljei népszerűségének köszönheti pozícióját, a Samsung a Galaxy családdal, a Sony Ericsson pedig az Xperia X10 Mini és X8 modellekkel tett szert a legtöbb vásárlóra.
A tavalyi negyedik negyedévben a teljes magyar okostelefon-piac közel harmadát adta az Apple, miután a Vodafone is felvette kínálatába az iPhone 4-et. Az idei első negyedévbes adatok alapján úgy tűnik, aki akart iPhone-t, már megvette, az Apple csak hatodik volt a gyártók rangsorában, az LG és a HTC is megelőzte - utóbbi főleg a szolgáltatókkal ápolt jó viszonynak köszönheti ezt.