:

Szerző: Bodnár Ádám

2011. június 2. 13:34

A Google Apps és az Office 365 ellenfelét gründolja a VMware

A VMware nem nyilvános összegért megvásárolta a Socialcast vállalatot, és újabb lépést tett abba az irányba, hogy virtualizációs megoldásai mellett egy másik potens üzletágat építsen ki, és komplett üzenetküldő és csoportmunka-platformot kínáljon.

Socialcast

A San Franciscó-i központú Socialcast olyan szoftvert fejleszt, amely segítségével a vállalati dolgozók (és akár a külsősök) követhetik egymás aktivitásait. A megoldás azonban jóval többet tud mint a Yammer vagy a hasonló versenytársak, mivel integrálható a "hagyományos" vállalati szoftverekkel, például a Microsoft Outlookkal és a SharePointtal. A Socialcast rendelkezik okostelefonos klienssel is, amely iPhone-on és BlackBerryn működik. A szoftver alapváltozata ingyenesen biztosítja a fenti funkciókat, a prémium verzió analitikai képességeket is tartalmaz az alkalmazottak közötti kommunikáció elemzéséhez, biztonsági és auditálhatósági képességeket nyújt, belső üzenetküldőként is működik, valamint lehetővé teszi a Socialcast összekapcsolást vállalati LDAP címtárakkal is. A prémium Socialcast ára havi 3 dollár felhasználónként, 1000 fő feletti cégméretnél azonban már kedvezmény jár.

A szoftvert helyben telepített és hosztolt formában is igénybe lehet venni, a VMware tájékoztatása szerint az ügyfelek közel fele VMware virtuális appliance-ként használja a Socialcastot saját infrastruktúráján - a legnagyobb ügyfelek közé olyan cégek tartoznak mint a Nokia, a General Motors,az Avaya, a Philips, az SAS és maga a VMware. Az akvizíció lezárása után a Socialcast a VMware-en belül működik tovább, a Cloud Applications részlegbe olvadva.

A Google Apps és az Office 365 ellenfelén dolgozik a VMware

A VMware az idén több olyan felvásárlást is végrehajtott, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül magpiacához, vagyis a virtualizációs megoldásokkhoz. Minden jel szerint a vállalat arra készül, hogy egy komplett üzenetküldő- és csoportmunka-platformmal álljon elő: januárban ezért megvásárolta a Zimbra kollaborációs platformot. áprilisban a SlideRocket online prezentációkészítőt, majd most a Socialcastot.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Douglas Phillips, a VMware EMEA régióért felelős termékmarketing-menedzsere szerint a a vállalati alkalmazottak jó része több, internetre csatlakozó eszközzel rendelkezik a munkahelyén és otthonában, például asztali és mobil PC-vel, okostelefonnal és esetleg tablettel is és szeretné mindenhonnan ugyanazokat az alkalmazásokat, ugyanazokat az információkat elérni - kézenfekvő, ha a cégek a weben, böngészőből elérhető szolgáltatásokra váltanak, a VMware pedig segíteni kíván nekik ebben, amivel saját virtualizációs megoldásai, privát cloud iránt is növelheti a keresletet

Az akvizíciókkal megszerzett kollaborációs portfólió egyes tagjai most még külön-külön fejlődnek a Vmware égisze alatt, részben azért, mert a vásárlások frissek. Hogy ezeknek az eszközöknek az integrációját a VMware fogja-e elvégezni és összegyúrja-e őket egy Google Appshez vagy Office 365-höz hasonló csomaggá, arról Phillips nem árult el semmit, de ez lenne az ésszerű. "Egyelőre nincs mit bejelentenünk" - mondta a HWSW-nek a VMware munkatársa. Egy ilyen integrált megoldást a VMware valószínűleg nem saját adatközpontjából szolgálna ki, hanem elérhetővé tenné cloud-szolgáltató partnereinek és közvetlenül a vállalatoknak is, így a felhasználók maguk dönthetnek arról, hogy milyen konstrukcióban érik el, saját telephelyükön futtatják vagy teljes egészében szolgáltatásként veszik igénybe - a felhőkkel kapcsolatban is ez a VMware receptje.

Cloud-alkalmazások biztonságosan

A vállalat tavaly nyáron jelentette be a Project Horizont, amelynek első tagja a május közepén elrajtolt Horizon App Manager. Ez lehetővé teszi a vállalati címtárak (LDAP, AD) integrálását a cloud-alkalmazásokkal (pl. Google Apps, Box.net, Zimbra, SlideRocket, SalesForce.com, Mozy) és a vállalati dolgozók egyjelszavas bejelentkezését ezekbe, miközben biztosítja a vállalati IT részleg számára a hozzáférések központi, akár szerepkör-alapú kezelését. Így a cloud-alkalmazásokra is ki lehet terjeszteni azokat a házirendeket, amelyek a belső alkalmazásokra vonatkoznak.

A cél az, hogy a felhasználók egy önkiszolgáló felületen érjék el az összes, számukra szükséges alkalmazást attól függetlenül, hogy azok milyen formában jutnak el hozzájuk - helyben települnek, virtualizáltak vagy a felhőben futnak és weben keresztül lehet elérni őket.

a címlapról