Gombamódra szaporodhatnak a hazai műholdas szolgáltatók
Országos műholdas tévészolgáltatást indít a BTel - hirdeti magáról ma kiadott sajtóközleményében az elsősorban üzleti ügyfeleket célzó szolgáltató. A cég nyilvánvalóan nem épít saját feladóállomást és infrastruktúrát, a konstrukció mögött egy itthon már üzemelő műholdas szolgáltató áll.
Júniusban megjelenik hazánkban az első olyan műholdas tévészolgáltató, mely nem saját feladóállomással és nem kizárólag saját maga által bérelt műholdkapacitással sugároz tartalmakat az előfizetőknek, hanem partnercéggel közösen közvetít adást. Itthon a BTel lesz az első ilyen, kvázi alternatív műholdas műsorszolgáltató, de ugyanerre az üzleti modellre építve egy sor új tévés kezdeményezés indulhat hazánkban.
Egyedül nem megy
A BTel ma kiadott sajtóközleményében leszögezi ugyan, hogy a társaság egyéves előkészítő munka és nagyjából 300 millió forintos beruházás segítségével indít műholdas szolgáltatást Magyarországon, szakmai bennfentesektől származó információk szerint azonban ennyi pénzből saját műholdas feladóállomást nem lehet építeni. Ezért a BTel - saját vételi eszközök, köztük dekóderkártyák közbeiktatásával - lényegében közösen bérel műholdas kapacitást egy hazai szolgáltatóval. A feladócég a Hello HD Kft-hez közeli E-vision Kft. lesz, tudtuk meg a cégtől.
A szolgáltató sajtóközleményében szereplő információk szerint a BTel a Eutelsat műholdas társaság szatellitjeit (Eurobird 9A, Hotbird) felhasználva továbbít adásokat, vagyis ugyanazon a műholdas rendszeren keresztül, mint amit a Hello HD szolgáltatás is használ - a cég itt két transzpondert bérel az E-visionnel közösen. A BTel egyelőre nem közölt egyéb részletet (így sem a csatornalista, sem a szolgáltatás ára nem nyilvános még).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A BTel nyilatkozata szerint az országos lefedettségű műholdas tévészolgáltatás hozzásegíti majd a vállalatot ahhoz, hogy a csomagolt (triple-play) ajánlatokkal még több előfizetőt érjen el. Ez több kisebb internet- és telefonszolgáltatónak éppúgy érdeke, akárcsak egyes nagyobb piaci szereplőknek. Az Invitel tudomásunk szerint éppen emiatt tárgyal a luxemburgi székhelyű UPC Directtel, a szolgáltató ugyanis csak szűk lefedettségi területen tud tévés megoldást kínálni, így az ország nagy részén portfóliója nem versenyképes a Magyar Telekom által kínált csomaggal.
Van hely a növekedéshez
A kis alternatív szolgáltató csatlakozása a hazai műholdas műsortovábbítási lánchoz könnyen azt jelentheti, hogy hasonló konstrukcióval több, jellemzően kisebb szolgáltató is előáll majd, akár eltérő partnerekkel is. A kis cégeknek jó apropót szolgál a növekedéshez a jelenleg is zajló digitális átállási folyamat, melynek során több tízezer, vagy akár több százezer új ügyfélre tehet szert az a szolgáltató, mely kellően vonzó ajánlattal tud előállni azon háztartások számára, melyek még nem kötelezték el magukat egyik platform iránt sem.
A BTel idén "nagyságrendileg tízezres" műholdas előfizetői táborra számít. Ezzel a cég ügyfélbázisát tekintve a negyedik műholdas szolgáltatóvá válna itthon, megelőzve a Hello HD-t is. A szolgáltatás a cég számításai szerint 26 ezer előfizető csatlakozásával válhat nyereségessé.