:

Szerző: Gálffy Csaba

2011. május 30. 11:30

Demózta a négymagos Tegra 3-at az NVIDIA

Hétköznapi feladatokra is ki lehet használni a négymagos ARM-processzorokat - így foglalható össze az NVIDIA bemutatójának marketingüzenete. A gyártó egy játékot mutatott be, amely maximálisan kihasználja a Tegra 3 összes számítási egységét, a négyből két magot lekapcsolva a framerate játszhatatlanná vált.

Ahogy közeledik a Tegra 3 bemutatója, lassan beindul az NVIDIA marketinggépezete is, a cél nyilván felkelteni a keresletet az új "szuperlapkára". A cég kommunikációjából arra lehet következtetni, hogy a felhasználók egyelőre nem értik, mire is jó a magok számának megkétszerezése egy mobilchipben - a mai kétmagos lapkák is látványos sebességgel hajtják a rájuk bízott operációs rendszereket. A problémát valószínűleg súlyosbítja, hogy a négymagos x86-os processzorok csak idén kezdték el bevenni a középkategóriát, a legtöbb felhasználó fejében így nincs kép a plusz két magtól várható teljesítménynövekedésről.

Ezen próbál változtatni az NVIDIA most bemutatott demója, amely táblagépes környezetben szemlélteti a kétmagos processzorok "lassúságát". A választás a már számításigényéről és jó párhuzamosíthatóságáról ismert fizikai feldolgozásra esett, amir a különböző textilek és rugalmas ütközések mozgásának meghatározásához van szükség. A demo tele van ilyen elemekkel, nem csoda, hogy két mag kikapcsolása után a képfrissítési sebesség a játszhatatlanságig esik. A bemutató másik újdonsága a dinamikus világítás, amely a mobilchipek limitált grafikus feldolgozóegységein eddig nem volt látható. A Tegra 3 12 futószalagos GPU-ja azonban megbirkózik a feladattal - a látványos effektet ki is használja a demo.

04:08
 

NVIDIA Project Kal-El Demo: Glowball

Még több videó

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A majdan megjelenő játékok természetesen nem lesznek ilyen szépek, az NVIDIA programozói a hardver képességeinek pontos tudatában hozták ki az abszolút maximumot. Ez kiváló eszköz a felhasználók várakozásainak felcsigázására, de a piacra kerülő játékok még hosszú ideig nem fognak így kinézni: az egyetlen látvány megjelenítésére írt motor teljesítménye mindig magasabb, mint a platformra majd elkészülő, általános felhasználásra alkalmas motoroké - még akkor is, ha azokat optimalizálják a Tegra 3-ra. A piac standardját azonban még egy ideig biztosan az első generációs Snapdragon processzorok adják majd - a fejlesztők pedig ezt a minimumot fogják megcélozni játékaikkal.

Az idei Mobile World Congressen bejelentett Tegra 3 az NVIDIA harmadik generációs mobilprocesszora. Négy, ARM Cortex-A9 alapú maggal rendelkezik, amelyek 1 megabájt másodszintű gyorsítótáron osztoznak, valamint megkapták az ARM NEON utasításkészletének támogatását is, amely a multimédiás képességeket javítja. A chipre 12 futószalagos GPU-t integráltak (szemben a Tegra 2-n található nyolccal), de a szalagonkénti teljesítmény is jelentősen növekszik az NVIDIA szerint.

Az NVIDIA eredetileg augusztusra ígérte a Tegra 3-alapú tabletek és okostelefonok érkezését, ezzel kapcsolatban egyelőre nincsenek új információk, a chipgyártó ezúttal nem részletezte a piaci érkezés időpontját. Ettől függetlenül a ma kezdődő Computexen várhatóan számos, a platformra épülő terméket bemutatnak majd a készülékgyártók, így valószínűleg az is kiderül, hogy pontosan mikortól lesznek megvásárolhatóak a négymagos processzorral rendelkező eszközök és melyek lesznek azok.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról