A PC-gyártás nem pénznyomda
Nyilvánosságra hozta márciusban véget ért negyedik pénzügyi negyedévének eredményeit a Lenovo. A cég továbbra is a piaci átlag felett növekszik, amit a feltörekvő piacoknak, valamint a vállalati vevők irányából éledő keresletnek köszönhet.
Az év első három hónapjában 4,88 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a világ negyedik legnagyobb PC-gyártója. A Lenovo éves összehasonlításban 13 százalékkal növelte bevételét, amely a 16 százalékkal bővülő termékértékesítésnek köszönhető. Az első naptári negyedévben a PC-piac a nagy elemzőcégek szerint 1-3 százalékos csökkenést mutatott, a Lenovo eladásai immár két éve nőnek a piaci átlag felett - az utóbbi másfél évben a Lenovo produkálta a legnagyobb növekedést az öt vezető PC-gyártó közül.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A vállalat eladásainak közel kétharmadát a laptopok adják, amelyek forgalma 12 százalékkal nőtt egy év alatt, a leszállított termékek darabszáma pedig 15 százalékkal nőtt, miközben a piac enyhén csökkent. Még ennél is jobban, 13 százalékkal emelkedett a desktop PC-k értékesítéséből befolyó bevétel, miközben a leszállított gépek darabszáma 17 százalékkal múlta felül a tavalyit - a piac közel 4 százalékot esett vissza.
A PC-gyártás azonban nem a legjobban jövedelmező üzlet: a Lenovo üzemi szinten 50 százalékkal tudta növelni profitját, de az így is csak 69 millió dollárt tett ki, a bruttó eredményhányad pedig hiába nőtt 1,9 százalékponttal, mindössze 12,3 százalék volt. A Lenovo adózott eredménye egy év alatt háromszorosára nőtt, 60 millió dollárra, 42 milliós nettó profitja pedig 10 százalékkal felülmúlta az elemzői várakozásokat - a jó hírre a cég részvényeinek árfolyama 3,7 százalékkal erősödött hongkongi tőzsdén.
A vállalat okostelefonok és tabletek bevezetésével szeretné feljebb tornázni nyereségességét, mondta el Rory Read operatív igazgató. A vállalat júniusban új tabletet mutat be a nemzetközi piacon, augusztusban pedig egy kimondottan vállalati felhasználókra szabott modellel rukkol elő.