:

Szerző: Koi Tamás

2011. május 23. 11:01

Továbbra is a Telenor veszíti a legtöbb ügyfelet

Egyelőre nem tud megálljt parancsolni az ügyfél-elvándorlásnak a Telenor Magyarország, mely éppen egy évvel ezelőtt változtatott nevet.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb mobil-gyorsjelentése szerint a három hazai mobilszolgáltató aktív, vagyis a megelőző három hónapban beszéd- vagy SMS-forgalmat generáló ügyfélbázisa tovább csökkent áprilisban. A szolgáltatóknak az év negyedik hónapjában összesen 10 millió 941 ezer aktív ügyfelük volt, 24 ezerrel kevesebb, mint egy hónappal korábban. Mindez azt jelenti, hogy száz főre 118,4 SIM-kártya jutott április végén itthon, a penetráció ezzel ismét a tavaly nyári mélypont közelébe ért.

A tavalyi trendek tehát ebből a szempontból nem változtak, illetve abban a tekintetben sem, hogy a statisztikák alapján kijelenthető, továbbra is a Telenor Magyarország veszti el a legtöbb aktív ügyfelet a mezőnyben. A szolgáltató áprilisban nagyjából 12 ezer, április végéig pedig összesen körülbelül 37 ezer ügyfélnek mondott búcsút, miközben a Vodafone-nál ugyanezen idő alatt 10,8 ezres és 29 ezres lemorzsolódás volt.

A Telenor részéről a lassú, de gyakorlatilag folyamatos visszaesés különösen fájó lehet, hiszen az új márka bevezetése láthatóan nem keltett lényegesen nagyobb bizalmat az ügyfélkörben, emellett a jelentős anyagi ráfordítással újraindított djuice brand és a tavaly nyár óta elérhető Red Bull Mobile szolgáltatások együttesen sem voltak képesek arra, hogy pozitívba billentsék a mérleget.


HWSW-grafika. Forrás: NMHH

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A három piaci szereplő közül továbbra is a T-Mobile tartja a legjobban magát, bár a magenta szolgáltató is mínuszban van, melyet túlnyomó részt az első hónapban szedett össze. A cégtől áprilisban nagyjából 840 aktív előfizető ment el, idén pedig összesen 14 ezerrel csökkent a teljes bázis. Azzal, hogy a legkisebb csökkenést produkálta, a T-Mobile piacrészesedése ismét 45 százalék felé emelkedett (a pontos százalékos részarány 44,92 százalékról 45,01 százalékra nőtt), miközben a Vodafone piaci része 22,72 százalékról 22,67 százalékra, a Telenoré pedig 32,36 százaléka 32,32 százalékra csökkent.

Az előfizetői bázisok méretéből fakadóan a néhány tízezres változás ugyanakkor láthatóan alig érzékelhető a piaci erőviszonyok tekintetében: A T-Mobile piacrésze egy évvel ezelőtt 44,42 százalékon állt, a Vodafone 22,62 százalékot tudott magának kihasítani a tortából, a Telenor pedig a teljes aktív ügyfélállomány 32,96 százalékát tudhatta magáénak - mindez azt jelenti, hogy egy év távlatában a piac mozgása mindhárom szolgáltató részesedésére kevesebb mint egy százaléknyi változással hatott.

a címlapról