A vevőknek sem tetszik a T-Mobile és a Vodafone szóváltása
Több fogyasztó is jelezte, nem tetszik nekik, ahogy a T-Mobile és a Vodafone az utóbbi időben reklámozza saját mobilnet-szolgáltatásait. A Gazdasági Versenyhivatal mégsem ezért indított eljárást a két cég ellen: a mobilszolgáltatók egymást jelentették fel.
Vizsgálatot folytat a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért a két távközlési vállalat vélelmezhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, illetve folytatott a mobilinternet-szolgáltatások reklámozása során. A két cég hónapok óta vitatkozik azon, melyik szolgáltató mobilhálózata "gyorsabb", de még abban sincs megegyezés, ki és hogyan definiálja a gyorsaság fogalmát.
Az ügyfeleknek sem tetszik
A versenyhivatalnál végül egymást panaszolták be a cégek, de a fogyasztók részéről is az átlagnál több megkeresés érkezik a témában a GVH-hoz, ami azt sugallja, hogy az előfizetőknek a legkevésbé sem tetszik a felélénkült kommunikációs csatározás.
A két cég vitája idén februárban mérgesedett el, miután a Vodafone Magyarország egy független piackutató cégtől megrendelt felmérésre hivatkozva több marketingkampányában is azt állította, övé a leggyorsabb mobilnet-hálózat hazánkban. A T-Mobile a P3 Communicaitons által végzett felmérés hitelességét először vitatta, majd végül a Gazdasági Versenyhivatal elé citálta a Vodafone-t, illetve maga is aktív szerepet szánt kampányaiban annak az üzenetnek, hogy ha valaki a leggyorsabb adathálózatot szeretné használni, a magenta szolgáltatót kell válassza.
A T-Mobile korábban úgy érvelt, a hálózati paramétereket egységesen mérő és értékelő Mátrix-analízis adhat csak megfelelő képet arról, hogy melyik szolgáltató hálózata mire képes, ez alapján készül többek közt a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) havi monitoringja is. Márpedig ebben a Vodafone a 3G-s szolgáltatással lefedett területeken csak 150 kbps letöltési és 40 kbps feltöltési sebességet vállalt, illetve ennyit garantált ügyfeleinek az "esetek 80 százalékában", miközben a T-Mobile a 3G/HSPA helyszíneken jóval nagyobb, 2000/800 kbps sávszélességet garantált ügyfeleinek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A T-Mobile érvrendszerét könnyen kikezdheti, hogy a Vodafone az április közepétől érvényes szerződési feltételeiben a korábbi többszörösére, 2100/800 kbps-re emeli a garantált sebességet. Beck György, a cég elnök-vezérigazgatója erről lapunknak korábban úgy nyilatkozott, a változtatásra egyszerűen azért volt szükség, mert a korábbi vállalási érték túl rég lett megállapítva és rosszul tükrözte a hálózat valódi képességeit.
Fair mérkőzés
T-Mobile vs. Vodafone
Beck ma a HWSW újbóli megkeresésére a két cég hadakozását egy sportmérkőzéshez hasonlította. A cégvezető elmondta, szerinte "semmi durva" nem történik, mindkét fél fair módon küzd, a fogyasztók pedig valójában mindkét cégtől hasonló szolgáltatást kapnak, az eltérések csak szűk területekre korlátozódhatnak.
A Magyar Telekom részéről Király István marketing vezérigazgató-helyettes lapunknak kifejtette, a szolgáltató fenntartja korábbi véleményét, és a cég szerint objektív sebesség-összehasonlításra csak az NMHH felé közölt mérési eredmények használhatók fel. Király hozzátette, a mérési módszertan eredményei szerint továbbra is a T-Mobile nyújtja a leggyorsabb Mobilinternet-szolgáltatást Magyarországon.
A távközlési multi vezérigazgató-helyettese a HWSW megkeresésére közölte, a GVH által kifogásolt T-Mobile reklám cége álláspontja szerint minden vonatkozó jogszabálynak megfelelt.
Megkerestük a GVH-t, hogy megkérdezzük, hány fogyasztói panasz érkezett be a hivatalhoz az érintett reklámokat illetően, illetve, hogy megtudjuk, miért éppen most hozta nyilvánosságra a hivatal, hogy eljárást folytat a két cég ellen. A versenyhivatalnál később ígértek választ kérdéseinkre.