Nem fogy a Motorola iPad-gyilkosnak kikiáltott tabletje
Egyelőre látványos kudarc a Motorola Xoom, az amerikai gyártó Android 3.0-t futtató táblagépe. A vállalat tegnapi bejelentése szerint eddig mindössze negyedmillió darab fogyott, ami messze elmarad a várakozásoktól. Az előrejelzések sem biztatóak, év végéig is mindössze 2 millió eladásban reménykedik a cég.
Egyre erősödik a nyomás a mobiltelefon-piacon - ez derül ki a Motorola mobil üzletágának negyedéves pénzügyi jelentéséből. Bár az eladások jelentősen növekedtek és szó sincs a gyenge évek visszatéréséről, az erős verseny közepette egyre nehezebb jelentős profitot elérni. A Motorolának nem is sikerült, az első negyedév eredménye 36 millió dollár veszteség üzemi szinten - szemben persze a 2010-es hasonló időszak 172 millió dolláros veszteségével ez már fejlődésnek tekinthető. A frissen önállósított Motorola Mobility bevétele több mint 3 milliárd dollárt ért el, ami meggyőző növekedés a 2010-es 2,5 milliárd dollárjával szemben.
Átkozott Xoom
Átok ül a Google által zászlóshajónak választott termékeken: sem a HTC Nexus, sem a Samsung Nexus S nem fogyott olyan tempóban, mint a gyártók által finoman átalakított testvéreik (az eredeti Desire illetve a Galaxy S). Ezeket a termékeket a Google a gyártóval közösen fejleszti, az Android operációs rendszer új verziójának kiadása alkalmából. A Nexus az Android 2.2 bemutatódarabja volt, a Nexus S pedig az Android 2.3-é. Az egyedüli kivételt eddig a Motorola Droid jelentette, amely a 2.0-s rendszert prezentálta, és gyakorlatilag bedobta az operációs rendszert az amerikai (és világszintű) köztudatba.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Droid sikerét nem tudja megismételni a Xoom. A táblagépből bemutatása óta még 250 ezer darab sem fogyott, ez az eladás kezdetére legyártott gépek felét sem adták el, ezzel pedig jelentősen elmarad a nagy rivális iPad 2 eladásai mögött. Bár kétségtelen, hogy az iPadhez viszonyítva a Xoom technikai szempontból felsőbbrendű, az Apple iPad második kiadása már hardveresen jórészt ekvivalens, szoftveresen pedig egyértelműen fölötte van a Motorola termékének. Az eladási adatokból ítélve tudják ezt a vásárlók is, és nem érik be akármilyen táblagéppel, hanem expliciten az Apple termékét vásárolják. Ugyan a cupertinói cég egyszerűen nem tud elegendő iPadet gyártani, a vásárlók úgy tűnik inkább várnak sorukra, minthogy a könnyedén elérhető konkurensek termékeivel érjék be.
Kiegyezés és békeidők
A negyedéves jelentéssel egy időben érkezett a Huawei és a Motorola kiegyezésének híre is. Mint arról korábban beszámoltunk, a kínai gyártó szót emelt a Motorola hálózati alkatrészeket gyártó részlegének Nokia-Siemens Networks felé történő eladása felé, mivel nem látta biztosítottnak, hogy korábbi parnere, a Motorola nem fog üzleti és műszaki titkokat magával vinni az NSN-hez. Mivel a szó nem használt, bíróságon eredtek az igazuk nyomába és perben kérték az eladási feltételek szigorítását.
A felek végül peren kívül egyeztek meg, és bár a felek közleménye nem szól arról, hogy végül ki győzedelmeskedett, a tény, hogy a felvásárlás ára 1,2 milliárd dollár helyett 950 millió dollára csökkent, arra utal, hogy az NSN végül nem kapta meg a Motorola-részleget az előzetes alkunak megfelelően. A Huawei tehát valószínűleg elérte, hogy bizonyos elemek ne kerüljenek átadásra a felvásárlás során, ennek köszönhető az értékcsökkenés is.