:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. április 12. 15:04

Olcsó Kindle olvasó jön reklámokkal megtoldva

Az Amazon nyilvánosságra hozott tervei szerint egy még olcsóbb Kindle olvasót dob piacra hamarosan, viszont az eszközön grafikus hirdetések jelennek majd meg a felhasználónak. Igaz az Amazon finomít az elnevezésen és a reklámokat speciális ajánlatnak hívja.

A tegnapi bejelentés szerint a legolcsóbb Kindle 114 dollárba kerül majd, ami alig 25 dollárral kevesebb, mint a most kapható legkisebb modell. A reklámok szerencsére nem olvasás közben jelennek majd meg, hanem csak a Kindle menüjének főképernyőjén, illetve a képernyővédőn az eddigi festmények helyett. A megjelenés utáni kampány pionírjai már meg is vannak, a General Motors Buick márkája, a Procter&Gamble és a Visa jelenik majd meg a fekete-fehér hirdetésekben.

Újra jöhetnek a fekete-fehér reklámok

Az Amazon lépése már a megjelenés előtt felkeltette a hirdetői piac érdeklődését, és úgy tűnik lesznek elegen olyan cégek, amik igyekeznek felfedezni az elektronikus könyvolvasókban rejlő lehetőségeket reklám szinten is. Amennyiben működik a modell, akkor az a Kindle platformon kívül biztosan megjelenik majd a Barnes&Noble Nook eszközén és biztosan az Apple iPad-ján is.

Várhatóan a reklámmal terhelt könyvolvasók esetében nem az alacsonyabb eszközár lesz a vonzó, hanem az, hogy egyes könyveket, egyes szerzőket vagy kiadókat tudnak majd szponzorálni a hirdetők, így az olvasmányokhoz az emberek olcsóbban vagy akár ingyen juthatnak hozzá. A marketingesek fantáziája azonnal szárnyalni kezdett, és felvetődött az is, hogy a könyvek első oldalán jelenne meg hirdetés, de akár minden oldal lapszélén is elképzelhetőnek tartanak reklámsávokat. Persze aki eddig is hajlandó volt fizetni a könyvekért, annak nem kell aggódnia, a normál vásárlásos modell biztosan megmarad, és ott nem kell attól félni, hogy a kultúrát ellepi a kapitalizmus "szennye".

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Mindenesetre a digitális könyv piac ezzel egy fontos ritmusváltáson eshet át, és talán ez a lépés lehet az eszköz ahhoz, hogy a tavalyi 966 millió dolláros piac valóban megháromszorozódjon 2015-re, ahogyan a Forrester Research jósolja. Az Amazon május 3-án dobja piacra a reklámos Kindle verziót, ami egyébként hardver tekintetében teljesen megegyezik majd a jelenlegi Wi-Fi-s Kindle modellel, ami most 139 dollárba kerül. Ez utóbbi sem tűnik el, illetve megmarad a 3G-s reklámmentes modell is 189 dollárért.

Tavaly valószínűleg 5 millió Kindle fogyott

Darabszámok tekintetében nehéz megjósolni, hogy ebből mennyi fog fogyni, ugyanis az Amazon azt is titokként kezeli, hogy eddig mennyi olvasót adtak el. Elemzők is csak becsülni tudják, több vélemény szerint tavaly 5 millió darab Kindlet vettek az emberek világszerte. A még alacsonyabb ár ezt a lendületet tovább lökheti, ezért okos húzásnak tűnik az Amazontól, hogy még majdnem 20 százalékkal csökkenti a belépő modell árát. A magyar olvasóknak szomorú hír, hogy ez az ajánlat csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, nekünk továbbra is marad a 139 dollárba (plusz postaköltség) kerülő verzió.

a címlapról