Spam oldalakat és tartalomfarmokat büntet a Google
A komoly és erősödő kritikák hatására a Google alaposan belenyúlt a keresési találatokat rendező algoritmusba és lentebb rangsorolta az alacsony értéket kínáló, másolt tartalmat nyújtó és haszontalan oldalakat, miközben az értékes oldalak előbbre kerültek. Hogy pontosan hogyan kerül valaki egyik vagy másik csoportba, az kérdéses.
Újév reggelén született az a cikk, amely az első komoly kifakadást tartalmazta a Google keresőtalálatai ellen. Ugyan a szerző a microsoftos szekértáborba sorolható, az elindított hullámhoz sokan csatlakoztak, felhasználói és tartalomgyártó oldalról is - a konszenzus pedig az volt, hogy a keresőmotor-optimalizálással visszaélő, másolt tartalmakat hordozó oldalak gyakran magasabb helyezést érnek el a keresőtalálatok között, mint a legitim, a tartalmat eredetileg publikáló, azt létrehozó operáló oldalak.
Olvadó dicsőség
A Google válasza a kritikákra kevesebb mint két hónapon belül megérkezett. A bejelentés szerint a keresőóriás alapos változásokat eszközölt a találati lista rendező algoritmusában, így az alacsony minőségű oldalak lefelé, a jó minőségűek felfelé mozdulnak el, a Google számításai szerint a keresések 11,8 százalékában érezhető majd jelentős változás.
"A Google a világ csodálatos weboldalai által termelt magas minőségű tartalomtól függ, és felelősséget érez az egészséges webes ökoszisztéma fenntartására. Ezért fontos, hogy a magas minőségű oldalakat jutalmazzuk, és a most bevezetett változás pontosan ezt teszi" - áll az Amit Singhal és Matt Cutts által, a Google két, keresésért felelős vezetője által szignózott blogbejegyzésben. Bár a Google nem használta fel az egy ideje elérhető Personal Blocklist Chrome-kiterjesztés által küldött adatokat az alacsony értékű oldalak meghatározásához, az egyéb algoritmusokkal azonosított oldalak 25-ös toplistája és a kiterjesztés segítségével manuálisan szűrt oldalak között rendkívül magas, 84 százalékos átfedést tapasztaltak, ami a Google szerint az új algoritmus sikerét mutatja.
A most élesített frissítés hallgatólagosan a tartalomfarmokat célozza, vagyis olyan weboldalakat, amelyek az eredeti forrástól másolt szövegeket és tartalmakat jobb keresőoptimalizálás segítségével az eredeti elé juttatják a találatok között. A SearchEngineLand által csak "Farmer" frissítésként emlegetett változások elsősorban ezeket az oldalakat célozzák, a cég korábbi nyilatkozatainak megfelelően. A Google definíciója szerint azok az oldalak kerülnek hátrányos helyzetbe a Farmer után, amelyek gyenge és alacsony minőségű tartalmat kínáltak.
Aki szelet vet
Ezt a definíciót maximálisan kimerítik a tartalomfarmok, amelyek a népszerű kereséseket folyamatosan figyelve nagyon rövid idő és pénzráfordítással hoznak létre oldalakat, amelyek rendre magasan végeznek a keresőtalálatok között. Bár meg lehet különböztetni teljesen automatikusan, átvett tartalommal létrehozott oldalakat és emberek által, rövid idő alatt összeütött változatukat, a felhasználó szempontjából mindkettő értéktelen.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Demand Media és több hasonló vállalkozás a nevéhez híven pontosan ezt a modellt követi. A cikkek létrehozása előtt már pontosan lehet kalkulálni a befektetett erőforrás megtérülési mutatóját, a legjövedelmezőbb keresőkifejezésekre pedig létrehoznak egy-egy néhány bekezdéses anyagot. A Demand Media érdekeltségébe tartozó eHow például "tanácsokat" osztogat változó témákban, az adóvisszaigényléssel kapcsolatos útmutató 15 mondatban igazítja el az idetévedt látogatót. Természetesen néhány komolyabb cikk ezeken az oldalakon is születik, de az anyag elsöprő többsége (főleg bevételgenerálást tekintve) a kattintás- és relkámoptimalizált oldalakból áll.
A bejelentés szerint a most bemutatott változásokon már egy éve dolgozik a Google, a jövőben pedig folyamatosan integrálják az új eredményeket az algoritmusba. Az új algoritmus néhány órája élesedett az Egyesült Államokban, a globális bevezetésre később kerül sor - pontosabb időkeretet nem adott meg a Google.