Tovább próbálkozik a 3D-s tévével a Samsung és az LG
Tavaly távolról sem fogyott annyi 3D-s tévé, amennyit a gyártók előre prognosztizáltak, a piac egyelőre több okból sem fogadta kitörő lelkesedéssel a térhatású technológiát. A Samsung és az LG ettől függetlenül idén az eladott tévék számának megtöbbszöröződését várja.
A két koreai tévégyártó - a tévépiac első és második számú szereplője - idén többek közt új modellek bemutatásától, és a technológia továbbfejlesztésétől várja, hogy az otthoni 3D-s tévézés, vagy a házimozizás új lendületet kap. A tavalyi évben debütált technológia eddig nem váltotta meg a világot, és vélhetően idén sem fogja, de a Samsung arra számít, hogy 2011-ben ötször annyi 3D-s tévét ad majd el, mint tavaly, ezzel pedig természetesen lépést tartana a legnagyobb riválisnak tekintett LG is.
A két gyártó idén összesen 15 millió 3D-s tévé eladásával számol, ebből a tervek szerint tízmilliót a Samsung értékesítene, ötmilliót pedig az LG. Hogy a teljes piac összesen mekkora volument tesz majd ki, arról egyelőre még az elemzők sem bocsátkoznak jóslatokba, de alighanem ez a két cég szállítja majd idén is a 3D-s tévék túlnyomó részét az üzletekbe (a tavaly eladott összesen hárommillió 3D-s televízió nagyjából kétharmadára a Samsung logója került). Idén egyébként előzetes becslések szerint jóval több, mint 200 millió LCD-, vagy LED-tévé fogy majd.
A 3D-s tévék lassú terjedése több piaci tényező együtthatójából adódik: Az első, és legfontosabb ezek közül az árfaktor, vagyis a térhatású képélményt nyújtó tévékészülékek ugyanabban a méretkategóriában akár egy hagyományos lapostévé árának többszörösébe is kerülnek, emellett az alkalmazott technológia több hátránnyal is jár, így például a nézőknek kényelmetlen szemüveget kell viselniük, gyenge a kijelzők fényereje, ráadásul a 3D-s tévézés már rövid távon is szemfáradást, vagy más, élettani tüneteket okozhat.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új technológia születésére rányomja a bélyegét a szegényes tartalomkínálat is, hiszen 3D-s tévéadások, vagy Blu-ray filmek nélkül a 3D-s tévék szinte semmivel sem tudnak többet, mint a hagyományos megoldások (igaz, némelyik képes 2D-s adással is térhatású képet szimulálni). Jellemző, hogy a tévégyártók számára talán a legnagyobb ígéretet jelentő, a 3D-s mozikban taroló Avatar otthoni 3D-s változata máig nem jelent meg.
A 3D-s tévék számára a másik reménysugarat a videojáték-ipar jelenthette volna, de hiába lett felruházva tavaly minden szükséges képességgel a PlayStation 3, a 3D-s játékok száma egyelőre ha lehet még a 3D-s Blu-ray moziknál is korlátozottabb.