A Bing évek óta másolja a Google találatait
Látványos adok-kapok bontakozott ki a Google és a Microsoft között a keresési találatok rendezése kapcsán. A Google azzal vádolja a Binget, hogy másolja a népszerű találatokat, a Microsoft szerint ez természetes, évek óta zajlik, de nem számít másolásnak.
A Google bejelentésével robbant ki a vita: Danny Sullivan cikke a SearchEngineLanden bemutatta a Google álláspontját, miszerint a Microsoft látványosan lopja a Google keresőtalálatait és erre végre vitathatatlan bizonyíték is van. A cikkből kiderül a Google egy "rejtett művelet" során miként kapta rajta a Binget a másoláson, és nyilvánosságra hozta a bizonyítékait is.
"Sting operation"
Állóháború
A bizonyíték szó talán túl erős, mindenesetre a Google által bemutatott jelek arra engednek következtetni, hogy a Bing valóban lenyúl egyes keresési találatokat a versenytárstól. A cikk szerint a Google még a nyáron figyelt fel rá, hogy a bár a Bing nem rendelkezik a Google-hoz hasonló helyesírás-javító rendszerrel, a helytelenül beírt keresésekre mégis helyes találatokat ad. Hogy több bizonyítékot gyűjtsön, a Google módosította a keresőalgoritmust, a mérnökök manuálisan több mint száz értelmetlen kifejezéshez véletlenszerűen találatokat párosítottak, majd Internet Explorer 8-cal és Bing eszköztárral felszerelt alkalmazottakat állítottak oda kattintani a hibás találatokra.
Az év végére mintegy 7-9 ilyen manuálisan beszúrt találat jelent meg a Bingben, attól függően, hogy pontosan mikor ellenőrizték a Google mérnökei. A keresőóriás képviselői szerint ez a néhány százalékos átvételi arány is rendkívül magas, és tisztességtelen magatartást feltételez. A Google keresőalgoritmusának fejlesztéséért felelős Amit Singhal kifakadt: "A karrieremet a jó keresőmotor kifejlesztésével töltöttem. Semmi problémám nincs azzal, ha egy versenytárs innovatív algoritmust dolgoz ki. De a másolás szerintem nem innováció."
"Nem másolunk. Csak egy kicsit."
A Bing nem késlekedett a válasszal, amelyben nem is tagadja a vádakat, inkább természetesnek állítja azt be. Stefan Weitz, a Bing igazgatója szerint a keresőmotor több mint ezer különféle változó alapján rangsorolja a találatokat, ezekbe beletartoznak az Internet Explorer és Bing eszköztár felhasználóitól gyűjtött adatok is. Ezek az adatgyűjtési programok opt-in rendszerűek, vagyis a felhasználó tudtával és kifejezett beleegyezésével zajlanak, így nincs bennük kivetnivaló - hangzik álláspontja.
A microsoftos megszólalók szerint szó sincs másolásról, ők csak figyelik, hogy az emberek mire kattintanak keresés után. Az állítólagos bizonyítékokkal kapcsolatban kijelentették, hogy azok olyan szélsőséges esetek, amelyek valótlan képet festenek mind az adatgyűjtési mechanizmusról, mind annak súlyáról a Bing találat-rendszerezésében. Harry Shum, a Bing keresőmotorért felelős alelnöke szerint csupán arról van szó, hogy tanulnak a felhasználóktól, még akkor is, ha azok a felhasználók történetesen a Google szolgáltatásait is használják.
Cirkuszt a népnek
A vita az élesedő kommunikációs háború legújabb állomása. Az első (burkolt) támadást még Vivek Wadhwa indította a Google ellen a TechCrunch-on. A szerző jelenleg épp a Bing keresőkonferenciáját tartja, nem állunk messze a valóságtól, ha azt állítjuk, hogy ez a kardcsapás a microsoftos szekértáborból érkezett. Wadhwa cikke igazi elégedetlenségi hullámot indított el, sorozatban jelentek meg cikkek a Google találatrendezési visszásságairól.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tapinthatóan ellenségessé váló közhangulatot a Google a hivatalos blogon publikált bejegyzésben próbálta oszlatni, kevés sikerrel. Kapóra jöhetett tehát a nagyjából ekkorra befejezett kísérlet a Bing nyúlásáról, gyakorlatilag azonnal (és még a Bing-konferencia előtt) be is dobták azt a köztudatba. A háború a blogokon kívül a Twitteren is javában zajlik, a TechCrunch már szemezgetett is a legjobb riposztokból.
Az már most látszik, hogy zajos vitára számíthatunk, a Bingnél bizonyára van, amivel visszavágjanak. Az első téma úgy tűnik a keresőspam lesz, amelyből a Microsoft szerint a Google gazdagon profitál, állítólag ezért nem is küzd különösebben ellene. Valószínűleg mindkét piaci szereplőnek rengeteg dobálásra szánt sara van készenlétben, elhúzódó kommunikációs háborúra érdemes felkészülni.