:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. január 31. 16:53

A UPC-nél jól fogy a digitális tévé

A UPC mai közleményében büszkén jelenti be, hogy a hazai háztartások közül már több mint 250 ezer fizet elő valamilyen digitális kábeltelevíziós csomagra, ami a teljes kábeles digitális tévé piacot figyelembe véve közel az előfizetések felét jelenti.

A digitális televízió hívószavai az elmúlt 1-2 évben a jobb képminőség helyett, amiről egyelőre csak a néhány HD-csatorna esetében lehet beszélni, inkább az egyszerű felhasználók számára újszerű szolgáltatások voltak, mint például az elektronikus műsorújság, a digitális videórögzítés, a timeshift, azaz a megállítható és visszatekerhető adás, illetve a video-on-demand. A UPC korábban a HWSW kérdésére elmondta, hogy az átállás tapasztalatai szerint azok az ügyfelek, akik egyszer kipróbálták a digitális tévézést, azok a későbbiekben már nem szeretnének lemondani a fent sorolt új funkciókról. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szolgáltatók az erős akciókkal megtámogatott kampányaikban csak azt kell elérjék, hogy az előfizetők megízleljék a modernebb tévézést, s a későbbiekben már nem is gondolkodnak az analóg adásra való visszatérésben, holott erre a UPC esetében is lenne lehetőség, például a hűségidő lejárta után.

Budapesten jobban viszik

A telekommunikációs cég szerint a teljes ügyfélbázis 43 százaléka már digitálisan kapja a televíziós jeleket, Budapesten ez az arány már meg is haladja az 50 százalékot, az új előfizetések esetében pedig már többségében a digitális csomagok közül választanak az ügyfelek. Ez utóbbira magyarázat lehet az is, hogy a kedvezményes csomagok erre vonatkoznak, illetve az ügyfélszolgálatok vélhetően szintén ebbe az irányba terelik a potenciális előfizetőket.

Érdekes adalék, hogy a digitális kábeltévé előfizetők fele, azaz a teljes előfizetői bázis negyede a DVR-képes set-top-box-ot tartalmazó csomagokat választotta, bár arról nincs információ, hogy ezt a nagyobb csatornaválaszték vagy a több funkció miatt tették. A lineáris tartalmak mellett pedig egyre inkább hódít a VoD, azaz a lekérhető videótartalom is, a UPC ügyfelei havonta több mint 150 ezer adást vagy filmet indítanak el a videótárból.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A kábeltévé mellett a vezetékes szélessávú internetelőfizetések esetében is progresszív változásokról lehet beszámolni. A UPC internetre is előfizető ügyfeleinek 93 százaléka legalább 15 Mbps sávszélességű kapcsolattal rendelkezik. A szolgáltató ugyan itt sem hagyott sok választást, ugyanis jelenleg a bárki által előfizethető legkisebb csomag 15 Mbps letöltési sávszélességet kínál, de a korábbi előfizetők sem maradtak a szerződéskötéskori sebességben, hanem azt a szolgáltató folyamatosan növelte. Az egyetlen kisebb csomag az internet start, ami 500 forinttal olcsóbban, 2500 forinttért körülbelül nyolcad annyi sebességet kínál, tehát nem lenne racionális döntés erre előfizetni.

Az átlag magyar otthoni internet 14 Mbps-os letöltést kínál

A 15 Mbps sávszélesség egyébként hazánkban körülbelül az átlagos otthoni internetelérés átlagának felel meg, így jó mérőszám. A Speedtest.net ingyenes sebességmérő szolgáltatás statisztikái szerint Magyarországon a mérések átlaga 14,11 Mbps letöltési és 3,53 Mbps feltöltési sebesség. A lakossági szolgáltatók közül egyébként a legjobb értékeket a Digikábel mutatja, itt a mérések átlaga közel 50 Mbps, míg a UPC előfizetők átlaga várostól függően 21-27 Mbps. A 14 Mbps-es átlagra egyértelműen az ADSL szolgáltatók rontják a képet. A vegyes portfólióval rendelkező Magyar Telekom átlaga már csak 11 Mbps, a főleg ADSL-t értékesítők pedig többnyire 6 Mbps alatt vannak. A Speedtest.net számai nem reprezentatívak, de a nagy számú mérés és az általános ismertség miatt figyelembe vehetőek.

a címlapról