:

Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 31. 10:12

Gyengélkedő Nokia, erős Samsung és brutális ZTE

A negyedik negyedévben 401 millió mobiltelefont adtak el világszerte, ami új rekord, közölte pénteken az IDC piackutató vállalat. Az okostelefonok előretörése átrendezte a gyártók rangsorát, a Motorola és a Sony Ericsson már nincs a legnagyobbak között.

2009 végén a gazdasági válság miatt még enyhén csökkent a mobilpiac, 2010 utolsó negyedévében viszont már egészséges bővülést tudott felmutatni, az eladások 18 százalékkal növekedtek éves összehasonlításban. Az IDC szerint ennek legfőbb oka a megfizethető okostelefonok terjedése, a mobiltelefon-tulajdonosok örömmel cserélik le régi készülékeiket egy újra, amely a hanghívás mellett az adatkommunikáció terén is brillíroz, mondta el a számok kapcsán Kevin Restivo, az IDC elemzője. A vállalat szerint 2014-ig az okostelefonok terjedése lesz az első számú meghatározó trend a piacon.

Nyugat-Európában a szolgálgatói promócióknak köszönhetően hatalmasat nőtt az okostelefonok piaca, a legnépszerűbb modellek az iPhone 4, a HTC Desire, a Nokia N8, a Samsung Galaxy S és a BlackBerry 8520 voltak az IDC szerint. Ezzel párhuzamosan a középkategóriás "feature phone"-ok forgalma a padlóra zuhant, vagyis a piac egyre inkább polarizálódik, a legtöbben vagy valamilyen belépő szintű modellt választanak, vagy okostelefonra állnak át. Kelet-Közép-Európában először nőtt 70 millió darab fölé a mobilpiac, elsősorban az olcsó androidos modellek népszerűsége miatt.

Még vezet a gyengélkedő Nokia

A gyártók versenyét továbbra is a Nokia vezeti, azonban a finnek részesedése évek óta csökken. A tavalyi negyedik negyedévben a 123,7 millió eladott Nokia telefon csak 30,8 százalékos részesedés megszerzésére volt elég, egy évvel korábban még 37 százalék felett állt a cég. A nagy gyártók közül a Nokia volt az egyik, amely a növekedő piacon kevesebb készüléket tudott értékesíteni, igaz, okostelefon-eladásai 38 százalékkal nőttek.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A második helyen a Samsung állt 80,1 millió eladott telefonnal és 20,1 százalékos részesedéssel, amely elsősorban a Galaxy S sikerének köszönhető. A harmadik helyet a másik koreai mobilgyártó, az LG szerezte meg, azonban gyatra okostelefon-piaci szereplése miatt készülékeladásai 10 százalékkal 30,1 millió darabra csökkentek, részesedése pedig 10-ről 7,6 százalékra olvadt egy év alatt. A vállalat Optimus készülékeitől várja a sikert, például a már 1 millió példányban eladott Optimus One-tól és a kétmagos processzorra épülő Optimus 2X-től.

Jön fel a ZTE

A rangsorban a negyedik helyet a kínai ZTE szerezte meg, amelyet Magyarországon leginkább a kedvező árú Blade készülékéről ismerhetünk. A cég elsősorban hazai piacán, illetve más fejlődő piacokon (pl. Dél-Amerika, Afrika) arat sikert olcsó mobiljaival, de a Blade a példa rá, hogy az európai országok felé is kacsingat. A vállalat 16,8 millió mobilt adott el három hónap alatt, közel kétszer annyit mint egy éve. A ZTE sikere miatt az Apple már "csak" az ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártó a világon, a negyedik negyedévben 16,1 millió iPhone fogyott. Az Apple tájékoztatása szerint több iPhone-t tudnak eladni mint amennyit gyártatni tud, a legnagyobb amerikai mobilgyártó piaci teljesítményét a kínálat határozza meg.

2010-ben összesen 1,39 milliárd mobiltelefon fogyott világszerte, 18,5 százalékkal több mint 2009-ben. Az egész évet tekintve a legnagyobb gyártó a Nokia volt, megelőzve a Samsungot és az LG-t, a negyedik helyet a ZTE szerezte meg a Research In Motion előtt.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról