Úgy veszik a Kindle-t, mintha vége lenne a könyvnyomtatásnak
Soha nem látott vásárlási kedvről tanúskodnak az online kereskedők tavaly év végi statisztikái: a legnagyobb ilyen áruház, az amerikai Amazon tavaly is az elektronikus könyvolvasóval tarolt, de a piacnak összességében sem volt oka a panaszra.
Az Amazon tavaly is közzétette az ünnepi szezont értékelő statisztikáit, melyek szokás szerint úgy éreztetik a forgalom nagyságát, hogy közben konkrét értékesítési és pénzügyi adatokat nem tartalmaznak. A cég közvetlenül karácsony után, december 27-én közölte: soha ennyi elektronikus könyvolvasót nem adott el korábban, ráadásul a ezeket többnyire tabletek mellé vásárolták, vagyis nincs veszélyben az e-readerek piaca az iPad, a Galaxy Tab és társaik sikere miatt.
A webáruház az elmúlt két évvel ellentétben nem decemberben, hanem novemberben bonyolította a legforgalmasabb napját: november 29-én azaz a hálaadást követő "cyber hétfőn" a vásárlók világszerte 13,7 millió terméket rendeltek az Amazontól, ami 158 vásárlási tranzakciót jelent másodpercenként. Tavalyelőtt december 14. volt a legforgalmasabb nap, akkor "csupán" 9,5 millió árucikk fogyott, 2008-ban pedig december 15. - ezen a napon 6,3 millió tranzakciót bonyolítottak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A karácsonyi szezon legkeresettebb terméke a Kindle, illetve annak különböző változatai voltak, jóllehet az Amazon nem árul el konkrét részleteket arról, pontosan mennyi fogyott a könyvolvasóból. A Kindle mellett a legnépszerűbb elektronikai termék a 8 GB-os iPod Touch volt (éppúgy, mint tavaly), a legnépszerűbb videojáték pedig a szintén minden rekordot megdöntött Call of Duty: Black Ops lett. A jelek szerint a vásárlók zenei ízlése kevéssé változott 2009-hez képest, a toplistát továbbra is Susan Boyle vezeti. A legnépszerűbb szoftver is a Microsoft Office maradt, igaz már nem a 2007-es, hanem a 2010-es verzióval.
Az Amazon statisztikái mellett 2010-ben is készült becslés az amerikai webáruházak karácsonyi forgalmáról. A ComsCore piacelemző a tavalyi szezonra is egészséges növekedést jelzett: november 1-től december 26-ig 30 milliárdos forgalmat értek el a tengerentúli webáruházak, ami éves szinten nagyjából 13 százalékos növekedésnek felel meg. A legnagyobb növekedést mégsem a karácsony előtti utolsó roham érte el, hanem a hálaadás napja, ekkor összesen 407 millió dollár értékben kelt el áru, ami 28 százalékkal több mint egy évvel korábban.