Facebook-lájkok súlyoznák a Bing kereső találatait
A Microsoft lerántotta a leplet a Bing egy újabb fejlesztéséről, ahol a kereséseket indító felhasználók találati listáit a Facebook-lájkok és megosztások alapján is súlyozza. A Facebook-integráció mellett számos egyéb újítás is megjelenik a helyi-, kép- és térképkeresésben.
"Hiszem, hogy a közösség alapvetően meg fogja változtatni a keresést, azt, ahogyan az emberek rendszerezik a lekérdezéseket és találati listákat, azt, ahogyan felfedezik a válaszokat, sőt, akár válaszolnak is a találatokra" - mondta lelkesen Satya Nadella, a Microsoft Online Services divíziójának kutatás-fejlesztésért felelős elnökhelyetesse San Franciscóban.
A Bing tucatnyi olyan újdonsággal rukkolt elő, amivel megkülönböztetheti magát a piacvezető Google-től, s ha lassan is, de a felhasználók elkezdték értékelni a próbálkozást. Hatásos a sok millió dolláros marketing kampány is, az elmúlt hónapban az amerikai piacon három tized százalékot erősödött a Bing piaci részesedése, amely így már 11,8 százalék, miközben a Google egy tized százalékot rontott. Ez ugyan nem jelentős visszaesés, de mindenképp figyelemre méltó még akkor is, ha a Google továbbra is birtokolja az amerikai keresőpiac több mint 66 százalékát.
Lájkok a keresőben
A legérdekesebb Bing-fejlesztés a közösségi aktivitás beépítése a találatok közé. Itt nem arra kell gondolni, hogy Twitter- vagy Facebook-üzenetek jelennek meg a linkek között, hanem a találati lista elemeinek súlyozására használja a Bing a facebookos megosztásokat, lájkokat. A lista nem egy összesített népszerűség szerint változik, hanem egyénenként mindenkinek a saját ismerősei, preferenciái, facebookos aktivitása szerint, amivel ismét egy lépés a pontos és releváns találatok felé. A funkció bevezetése el is indult, s még év vége előtt minden felhasználónak elérhetővé válik a Microsoft ígérete szerint.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ha rákeresünk egy termékre, akkor a szokásos találatok mellett előkelő helyen szerepel majd az olyan oldal is, ami releváns a keresésre, s az ismerőseink megosztották azt, vagy tetszett nekik. A Bing-felhasználók pedig valószínűleg nyitottak lesznek, ugyanis a 90 millió jelenlegi aktív bingezőnek több mint 72 százaléka heavy user, akik tudnak keresni, de szükségük is van a pontos, releváns találatokra.
A Google Instant smafu
Emellett a szerdai sajtótájékoztatón a Microsoft megmutatott több újdonságot is, mint például az új képkereső interfészt, ami azon túl, hogy négyzetekbe rendezi a találatokat, lehetőséget ad arra, hogy külön fülekre kerüljenek az összetartozó képek, például többjelentésű szavak esetén. Nadella szót ejtett a Google legújabb üdvöskéjéről, az Instantról is, ami szerinte nem váltja meg a világon, csupán egy kedves funkció. Saját tesztjei alapján a Microsoft úgy gondolja, az emberek nem örülnek neki, hogy találatok villannak fel amikor még nem számítanak rá, s az Instanttal szemben egy kevert,valós idejű de lekérés alapú megoldást képzel el.