Az okostelefon a legnépszerűbb karácsonyi kütyü
Nagyobb a karácsonyi ajándékvásárlási kedv mint tavaly, egyre kevesebben vásárolnak hitelből, nő az online boltok forgalma - ezeket a trendeket mutatja az LG megrendelésére készült felmérés.
Az LG Electronics immár harmadik éve végez kiterjedt piackutatást a karácsonyi bevásárlási szezonban. A mostani felmérés novemberben készült, amely során az LG tanácsadói 196 vásárlót kérdeztek meg kérdőíves formában az ország egyes hipermarketeiben és elektronikai szaküzleteiben a vásárlási szokásokról, valamint a választani kívánt termékekről.
A kutatás egyik lényeges tanulsága, hogy egyre korábban kezdjük a karácsonyi ajándékok beszerzését, tízből öten már novemberben elindultak az ajándékbeszerző körútra, idén már csak a lakosság 5 százaléka megy közvetlenül az ünnep előtt vásárolni. A kutatás eredménye mindemellett arra is utal, hogy az emberek idén többet fordítanak karácsonyi ajándékra, mint az előző évben, mindezt ráadásul saját erőforrásból.
A férfiak, valamint a 20-39 évesek jellemzően többet áldoznak ajándékokra mint a nők, illetve az idősebb korosztály. Ezzel együtt míg az egy főre jutó átlag költés növekszik, addig a megajándékozottak száma csökken 2008 óta. Jó hír a műszaki cikkeket gyártó és forgalmazó cégeknek, hogy a válaszadók azt is jelezték, idén többet hajlandók költeni elektronikai termékekre. A válaszadók átlagban 111 ezer forintot költenek majd elektronikai termékekre, ami 5 ezer forinttal meghaladja a tavalyit, de még bőven elmarad a 2008-as 127 ezer forintos átlagtól. A vásárlók személyenként átlagosan 3000 forinttal terveznek többet költeni karácsonyi ajándékokra mint tavaly - állítja a cég.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ami a konkrét terméktípusokat illeti, az LG felmérése is azt vetíti előre, hogy az idei karácsony egyik legkeresettebb műszaki cikke az okostelefon lehet, fej-fej melletti versenyben a televíziókkal, kedveltek emellett különböző, kisebb értékű számítástechnikai kiegészítők is. A háztartási kisgépek csak ezután következnek, DVD-lejátszókat és hordozható zenelejátszókat is kevesebben vásárolnak, ami a piac telítődésére utalhat.
Az LG szerint a megkérdezettekből legtöbben idén is nagyobb elektronikai szaküzletekben (57%) és változatlanul hipermarketekben, bevásárlóközpontokban (36%) vásárolnak. Nőtt azonban azok száma (21%), akik interneten rendelnek ajándékot (a 2009-es 13%-hoz képest). A kutatásból az is kiderül, hogy 10-ből 7-en tudatosan vásárolnak, több helyen is körbenéznek, mielőtt megvásárolnák a kiszemelt ajándékot. 2009-ben 5-ből 4-en tettek így.
A cég kutatási eredményei részben egybecsengenek az Extreme Digital műszakicikk-értékesítő hálózat december elején közzétett karácsonyi prognózisával. Az internetes és üzlethálózati értékesítést egyaránt folytató cég akkor azt állította, idén többet fognak költeni a vásárlók karácsonyi ajándékokra, emellett jelentősen nő a bizalom az online vásárlási forma iránt.