Nem adta magát a Google-nek a Groupon
A Groupon nem fogadta el a Google visszautasíthatatlannak tűnő 6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, a felek között véget értek az egyesülésről szóló tárgyalások - számolt be több jelentős üzleti nap is péntek délután. A közösségi vásárlási szolgáltató inkább tőzsdére menne.
Nem kellett a 6 milliárd dollár
Mikor már mindenki biztosra vette (és a HWSW is megírta), hogy a Google felvásárolja a Groupont, a tárgyalások eredménytelenül értek véget. Bennfentes források szerint a keresőcég 5,3 milliárd dollárt és különféle célok teljesülése esetén további 700 milliót ajánlott a közösségi vásárlási szolgáltatóért, amely meglepetésre visszautasította azt. Hogy élete legjobb vagy legrosszabb döntését hozta Andrew Mason, a Groupon 30 éves alapítója, egyelőre nem tudni, azt viszont igen, hogy függetlenül képzeli el a jövőjét és a Google ölelő karjai helyett inkább a tőzsdére menne. Az értesüléseket sem a Google, sem a Groupon részéről nem kommentálták.
A Groupont 2008-ban alapították, de mostanra már 20 millió regisztrált felhasználóval 29 országban van jelen Európában, Észak- és Dél-Amerikában, illetve Ázsiában. A Groupon szolgáltatásának lényege, hogy minden nap különböző, igen kedvező vásárlási ajánlatokat jelenít meg, s amennyiben elegendő felhasználó gyűlik össze, akkor mindenki kedvezménnyel kaphatja meg az adott árut vagy szolgáltatást, ha viszont nem sikerül elérni a szükséges vevőszámot, akkor senki nem tudja megvenni az akciós terméket.
Ez a megrendelő szempontjából nem más mint célzott hirdetés, amelyért csak akkor kell fizetni, ha a kampány eléri célját, vagyis összejön a megfelelő számú megrendelő. A hirdetők jellemzően helyi vállalkozások, üzletek és szolgáltatók, például éttermek, szállodák, színházak. A BIA/Kelsey tanácsadócég szerint az ilyen cégek összesen mintegy 20 milliárd dollárt költenek online hirdetésekre egy évben, de 2014-re ez 35 milliárd dollárra növekedik. A modell sikerét jól jelzi, hogy a Grouponnak világszerte több száz másolata született, hazánkban is működik jó néhány, de az "eredeti" is igen jól muzsikál, a vállalat forgalma hamarabb érte el az 500 millió dollárt mint annak idején a Google vagy az Amazon. Szakértői becslések szerint a Groupon idei bevétele akár a 2 milliárd dollár is lehet.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Ismerői szerint Andrew Mason alapító hasonlít Mark Zuckerberghez: hisz az önállóságban, a pénzre pedig elsősorban a további növekedési terveihez szükséges eszközként tekint. Amint az ismert, a Facebook alapítója sem adta el az oldalt, pedig hatalmas összegeket kínáltak érte, mára a Facebook értéke több tízmilliárd dollár lehet, Zuckerberget pedig a világ leggazdagabb emberei között jegyzik.
Felvásárlás helyett fejlesztés