Megjött a magyarok online vásárlási kedve
Idén is a tavalyi slágerek maradnak népszerűek az elektronikai termékek online értékesítési csatornáin, de az már most látszik, hogy 2010-ben több pénzt költenek a magyarok a karácsonyi bevásárlásra - derül ki az egyik legnagyobb online kereskedőnek számító Extreme Digital beszámolójából.
Az Extreme Digital tapasztalata szerint az elektronikus kereskedelem egyre meghatározóbbá válik itthon is, a korábbi évekhez képest a bizalom erőteljes erősödése tapasztalható mind a vásárlók, mind a gyártók részéről. Mindez azt eredményezi, hogy a vásárlók drágább termékekre is szívesebben költenek az interneten, emellett egyre többen vásárolnak kiegészítőket új vagy meglévő háztartási, szórakoztatóelektronikai berendezésükhöz. A cég szerint a számítógép és a televízió mellett idén új szereplő lehet a meghatározó termékkörök palettáján az okostelefon és a tablet.
A cég tapasztalatai szerint a vásárlások a korábbi évekhez képest már jóval korábban, november közepén elkezdődtek, és a vásárlói kedv is nagyobb a tavalyinál, az adventi időszak első napjaiban a vásárlók száma 25 százalékkal meghaladta a 2009-es hasonló időszakot. A vásárlási szokások alapján továbbra is jellemző trend, hogy hazánkba általában lassabban szivárognak be a technológiai újdonságok.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Jó példa erre a gyártók által az idei karácsonyi szezon egyik slágerének remélt 3D-s tévé, melyre itthon még alig van érdeklődés, az Extreme Digital szerint leginkább a készülékek magas fogyasztói ára miatt. Az Amerikában és Angliában oly népszerű e-könyvolvasók sem keresettek itthon, melyet a magyar nyelvű tartalmak hiánya magyarázhat. Van olyan itthon népszerű ajándék is, ami külföldön már egyáltalán nem divatos, vagy kikopott, ezek közé tartozik például a digitális képkeretek, vagy a különböző háztartási kisgépek.
A karácsonyi szezon élénkülése mellett az idei évben láthatóan többet költöttek online a vásárlók, mely részben a válság múló hatására, részben a kényelmes vásárlási forma egyre népszerűbbé válására vezethető vissza. Az Extreme Digital idei éves prognosztizált forgalma meghaladja a 13 milliárd forintot - ez 20 százalékkal több, mint a tavalyi forgalom. A cég retail bolthálózatában ennél kisebb növekedést várnak, a budapesti szaküzletek gyakorlatilag stagnáltak idén, a vidéki boltok pedig szerény növekedést értek el - mondta el lapunknak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.