A magyar Vodafone-nál is elrajtolt az iPhone
Ma nulla órától a Vodafone Magyarország is megkezdhette az iPhone okostelefonok hazai értékesítését, ezzel egy valamivel több mint két évig tartó időszak zárult le a magyar mobilszolgáltatók történelmében.
A Vodafone Magyarország hosszas előkészítő folyamat után, a cégcsoport angol központjának közvetítésével tudott eljutni odáig, hogy az iPhone-t forgalomba hozhassa itthon. Az árához képest rendkívül keresett, tömegeket vonzó készülék "vodás" premierje ugyan nem vonzott akkora számú érdeklődőt a budapesti Westend City Centerbe, mint amit a T-Mobile hasonló rendezvényén lehetett tapasztalni két hónapja, a Vodafone-nál ettől függetlenül elégedettek: lezárult a T-Mobile exkluzivitásával fémjelzett korszak, ráadásul sikerült megelőzni az első számú riválisnak tekintett Telenort is.
Utóbbi két szempontot tartotta fontosnak kiemelni dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója is, aki az első készülékek átadását megelőző sajtótájékoztatón kijelentette, az esemény azért lényeges, mert újabb kizárólagosság törik meg a mobilpiacon, ez pedig mind az ügyfélnek, mind a szolgáltatónak jó hír. Beck a sajtótájékoztató után a HWSW-nek elmondta, bár óhatatlan az összehasonlítás a T-Mobile áraival és tarifáival, a cégnél jelenleg mindennél fontosabb eredmény, hogy másodikként sikerült piacra lépni Magyarországon iPhone-nal.
Vízipólósoktól kapott sorszámot az első vásárló
Forrás: Vodafone
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A T-Mobile több mint két éven át tartó exkluzivitását azonban - legalábbis egyelőre - nehéz lesz ellensúlyoznia a Vodafone-nak, a cég láthatóan nem is próbál ajánlataival aláígérni a vetélytárs kínálatának. A következő iPhone-generáció piaci bevezetése azonban vélhetően már egyszerre fog történni a két szolgáltatónál (illetve ha addigra sikerül megkötni a szerződést, a Telenornál is), így az ajánlatok tartalma és árszabása akkor alighanem többet nyom majd a latba a vásárlás során.
A Vodafone ha árban és szolgáltatáskínálatban nem is, az alkalmazás-választékot tekintve mindenképpen jobb ajánlattal szolgál ügyfeleinek versenytársához képest. A cég a premierre hét Vodafone-specifikus alkalmazást készített el, köztük a Budapest Music Live! nevű szórakozóhely-keresőt, mely az első magyar fejlesztésű, Magyarországon is használható augmented reality technológiára épülő iPhone-os alkalmazás. Az ügyfelek emellett az iGO My Way vodafone-os változatát is megkapják ingyen a készülékhez, emellett autópályadíj, illetve parkolási díj befizetését is szolgáló szoftverek is szerepelnek a kínálatban.
A Vodafone Magyarországnál mától az iPhone 4 mellett az iPhone 3G S is kapható (utóbbira is elérhetők az alkalmazások). A cég 16 vidéki és 7 budapesti márkaboltban árulja a készülékeket, melyekből egyelőre a kezdeti igények kiszolgálására elegendő mennyiségű készlet áll rendelkezésre.