Csak a címke marad Sony a tévéken
Drasztikus kiszervezési programot folytat a Sony az LCD-tévék termelési költségének lefaragása érdekében. A vállalat számára ez nem ismeretlen terület, ugyanakkor eddig nem látott sebességgel és mértékben támaszkodna bérgyártókra a televíziók területén.
A Sony eddig is alkalmazott bérgyártókat Bravia LCD-tévéinek gyártásához, ennek aránya azonban tavaly még az egy negyedet sem érte el, idén pedig már a 40 százalékot, becslik piaci elemzők, mint például a DisplaySearch. Ez az arány az idei tranzakciókat követően jövőre akár a 80 százalékot is elérheti az iparági vélemények szerint, vagyis a Sony lényegében két év alatt megfordítaná a házon belüli és házon kívüli tévégyártás arányát. A Sony idén 25 millió LCD-tévé értékesítésével kalkulál, amelyből 10-12 millióra rúghat a bérgyártók által összeszerelt modellek volumene.
Kivonul a gyártásból a Sony
A vállalat jövőre, az LCD-tévépiac növekedésével összhangban 35-40 millió közti volumennel kalkulálhat, így a bérgyártók számára nagyjából 25-30 millió Sony LCD-tévé legyártására nyílik lehetőség. Ezek körülbelül fele a Sony által házon belül tervezett, de a bérgyártó által félkész alkatrészekből összeszerelt, míg az olcsóbb modellek esetében a Sony már a tervezést is kiadja a kezéből.
A Sony törekvéseinek legnagyobb nyertese a két tévéüzemet is átvevő Foxconn lesz, amely a tajvani Digitimes magazin forrásai akár 18 millió tévére is kaphat jövőre megrendelést, amennyiben a japán cég marketingtervei teljesülnek, de a szintén tajvani Wistron is hozzájuthat akár egy 8 milliós rendelésállományhoz. A lap úgy tudja, felső kategóriás modellek gyártásából is kiveszi a részét majd a Foxconn. A Sony nincsen egyedül, a Philips már két éve meghaladta a 60 százalékos kiszervezettségi arányt, de az egész iparra jellemző a kiszervezés fokozódó aránya, ahogyan a költségnyomás erősödik, a bérgyártók pedig egyre magasabb minőséget tudnak produkálni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A japán céget a tévés üzletág nyereségessé tétele hajtja, miután évek óta a veszteségeket halmozza. A válsággal drámaian megerősödött jen nagyban aláássa a japán cégek exportjának versenyképességét, különösen a koreai cégekkel szemben, mint a Samsung Electronics és LG. Howard Stringer Sony-vezér, aki az első külföldi a japán óriás élén, hatalmas hangsúlyt fektet a szervezet működésének racionalizálásába, amelynek részeként csökkenti a üzemek számát, és növeli a bérgyártók szerepét.
A Sony az LCD-paneleket elsősorban a Samsungtól és az AU Optronicsstől szerezte be korábban, míg az legújabb, nagyméretű modelljeiben Sharp modulok is fellelhetőek a két cég stratégiai megállapodása értelmében. A Sony ipari designnal és egyedi vezérlőelektronikai megoldásokkal igyekszik megkülönböztetni magát. Az iSuppli úgy becsli, hogy idén minden harmadik LCD-tévét bérgyártó szerelt össze, míg a következő években ez az arány megközelíti a 40 százalékot is. Látszik, hogy az átlaghoz képest a Sony sokkal agresszívebbé vált, hogy vissza tudja állítani költségbeli versenyképességét.