Elsőszámú Android-gyártóvá akar válni a Sony Ericsson
Ismét nyereséges működésről számolt be a Sony Ericsson, az elemzők ugyanakkor csalódottságukat fejezték ki az eladott mobilok számával kapcsolatban. A japán-svéd vegyesvállalat a Motorolához hasonlóan jobb híján szintén az Androidba kapaszkodva vészeli át a nehéz időket.
Sorban harmadik negyedéve nyereséges a Sony Ericsson, szemben a tavalyi súlyos veszteségekkel - igaz, a 49 millió eurós nyereség sovány profitot jelent az 1,6 milliárdos forgalomhoz viszonyítva. A vállalat bevételeinek immár felét adták az Android operációs rendszerrel kínált okostelefonok, közölte a bejelentéskor a cég elnök-vezérigazgatója, Bert Nordberg. A vállalat Xperia sorozata sikerének köszönhetően a vállalat átlagos készülékátadási ára a tavalyi 114 euróról 154 euróra emelkedett.
A negyedév során a cég mindössze 10,4 millió mobilt értékesített, ami kevesebb még a tipikusan álmos előző negyedévesnél is, valamint negyedével kevesebb a tavalyinál. Mindez némileg váratlanul érte az elemzőket, így a cég forgalma is jelentősen elmaradt a tőzsde által remélttől. Ezzel együtt is ugyanakkor a cég sikeresnek ítéli meg stratégiáját, amellyel lényegében a Motorola nyomdokaiban halad, amely univerzális szereplőből szintén androidos okostelefon-gyártóvá szűkítette fókuszát, a túlélés érdekében.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ha már az Androidra tette fel az egész házat, a Sony Ericsson eltökélt, hogy a területen sikeres legyen. Nordberg nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy vezesse a mezőnyt. "Az ambíciónk az, hogy globálisan az első számú mobilgyártókká váljunk az Android platformon" - deklarálta a vezető.
Ehhez a cégnek előbb a Motorolával, majd a HTC-vel kell megküzdenie, de ha túl is jutna ezeken az akadályokon, akkor a Samsung Electronics gépezetével találja majd szembe magát, amely egy negyedév alatt 5 millió darabot adott el egyetlen Android modellből, a Galaxy S csúcskategóriás készülékből. Elemzők szerint a cégnek igen nehéz lesz felvenni a versenyt ezekkel a cégekkel, mivel azok sokkal feszítettebb termékciklusokkal dolgoznak, és jóval több terméket képesek bemutatni rövid időn belül.