A Twitter megelőzte a MySpace-t is
A Twitter a harmadik legnagyobb közösségi hálózat a nyugati világban, legalábbis mostantól. Megelőzte a MySpace-t, ami kezdeti lendülete utána az utóbbi években inkább hanyatlik, s még a zenére és a tinikre specializálódás sem mentette meg attól, hogy az eljelentéktelenedés útjára lépjen.
A teljes webet nézve a Twitter viszont csak az ötvenedik helyre tudta kvalifikálni magát, bár az elmúlt időszak trendvonalát nézve nincs miért aggódnia. Egy év alatt a Twitter 76 százalékkal tudta növelni forgalmát, míg a MySpace ugyanennyi idő alatt 17 százalékot csökkent, és itt a volumenkülönbség már elenyésző, hiszen épp mostanság van a két szolgáltatás egy súlycsoportban.
Fél-nehézsúly
A Twitter a közösségi publikálás és a hírek megosztásának egyik legfőbb platformjává vált az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, miközben a MySpace újrapozicionálása az előbb említett tinédzser és zene tematikákra nem vált be. Az egyetlen közös bennük, hogy mindkét szolgáltatás kicsinek tűnik már a Facebook mellett, ami augusztusban már 598 millió havi egyedi látogatót tudott elérni.
Ennek ellenére a Twitter nem adja fel, sőt a nemrégiben megjelent új Twitter felületről sokan azt mondták, hogy "Facebookosodik a Twitter". A szolgáltató határozottan állítja, hogy a legtöbb regisztrált felhasználó annak ellenére is a hivatalos webes felületet használja, hogy ma már több tucatnyi kiváló alternatív webes, asztali és mobil kliens is létezik, melyek sok esetben bőven felülmúlják az eredeti oldal funkcionalitását.
Vissza kell csábítani a kirajzott twitterezőket
A fejlesztés mindenesetre szükségszerű volt - a kényelmesebb, átláthatóbb felülettől és a könnyebb üzenetküldéstől és kapcsolatépítéstől a Twitter nyilván azt várja, hogy a felhasználói szám bővülése megmaradjon ezen a pályán. Illetve a Twitternek azért is kényszer egy jó saját webes klienst építeni, mert a cég üzleti megítélésében nem sok szerepet játszik az, hogy mennyien használják külső megoldásokon keresztül. A fentebb említett comScore adatok éppen ezért torzíthatnak is, hiszen kizárólag a Twitter.com látogatóit regisztrálják.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Üzletileg ettől függetlenül továbbra is gyenge lábakon áll a cég, miután továbbra sem sikerült bizonyítottan ütős bevételi forrást találni. A Promoted Tweets és Accounts lehetőség a vállalkozásokat célozza, aminek révén már hivatalosan is lehet követőket gyűjteni, nem kell a spammerekre hagyatkozni. Ebből azonban nehezen képzelhető el egy prosperáló üzlet, addig viszont a még több felhasználó lehetséges, hogy nem előny, hanem inkább hátrány.
Az érdemi bevételt nem termelő, de népszerű webes szolgáltatások igazi csapdaként állnak a befektetők előtt. Hiába imádják sokan a szolgáltatást, ha egyrészt úgy szocializálódtak, hogy az adott funkció ingyen van, másrészt az ugrásszerűen gyarapodó rajongótábor miatt rengeteg pénzt kell beleölni a rendszer fejlesztésébe és a szerverháttér üzemeltetésébe. Ugyanezzel küzdött éveken keresztül a Google a YouTube kapcsán, szintén nehézkes volt a Facebook egyenesbe állítása is, és sok egyéb rendszer is hasonlóan járt. A Twitter egyszerűsége, fókuszáltsága viszont konzerválhatja ezt az állapotot, hiszen a szolgáltatás éppen ugyanazon vonásai miatt népszerű, mint ami miatt nem lehet belőle bevételt termelni.