Egymás után buknak el a mobilgyártók vezetői
Október elsejével távoznia kell a cég éléről Nam Yongnak, az LG Electronics vezérigazgatójának - jelentette be ma vállalat. A vezető bukásához - akárcsak egy héttel ezelőtt a Nokiánál - a mobiltelefon-piacon mutatott gyenge teljesítmény vezetett.
Yong pozícióját a vállalat jelenlegi elnökének, Koo Bon-moonak a testvére, az 59 éves Koo Bon-dzson veszi át - mindketten a cég alapítójának, Koo In Hwoinak az unokái, ezzel a koreai hagyományoknak megfelelően gyakorlatilag ismét teljes mértékben az alapító család kezébe kerül a vállalat vezetése. Az új vezér korábban a cégcsoporthoz tartozó LG International Co-nak, valamint az LG Displaynek is volt az első embere.
Az LG Electronics részben Nam Yong irányítása alatt, 2005-től napjainkig a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártójából a harmadikká nőtte ki magát, az idei második negyedév azonban pocsékul sikerült a vállalatnak: a mobiltelefonok piacán elért teljes részesedése éves szinten 11-ről 10 százalékra esett vissza, a részleg vesztesége pedig elérte a 120 milliárd wont (azaz valamivel több, mint százmillió dollárt). Yong vezetésével az LG stabilan őrizte pozícióját a tévépiacon, ahol világviszonylatban a második legnagyobb gyártó, valamint a háztartási kisgépek területén, a vezetőnek ezért nyilvánvalóan a mobilpiacon elért eredmények miatt kellett távoznia.
Az eredmények ellenére Yong távozása meglepetésként érte a piacot, részben mivel az LG Electronics vezetői székében éppen tavasszal erősítették meg újabb három évre a most távozó vezérigazgatót, másfelől egy hét leforgása alatt a Nokia vezére, Olli-Pekka Kallasvuo után ő a második olyan csúcsvezető, akit hasonló profilú cég éléről menesztettek. A koreai tőzsdén Yong eltávolításának hírére azonnal szárnyalni kezdtek az LG részvényei - a papírok a kereskedés végére 4,7 százalékos pluszban zártak, ilyen erősödésre utoljára nagyjából fél éve volt példa.
Elemzők szerint könnyen elképzelhető, hogy az új vezető kinevezése után - akárcsak a Nokiánál - további fejek hullhatnak az LG-nél. A lehetséges vezéráldozatok közt szerepel Skott Ahn, a mobilrészleg vezetője is, aki éppen kedden mutatta be a gyártó kínálatának két új darabját, az Optimus One-t és a Chic-et. A vállalat ambiciózus tervekkel állt elő a két készülék leleplezésekor: a telefonokból összesen tízmillió darabot kívánnak értékesíteni kilencven országban (az LG eddig egyetlen okostelefonból sem tudott egymilliónál több darabot eladni).
Az LG-nél még az év elején közölték, hogy idén 140 millió mobilkészüléket kívánnak értékesíteni, ami nagyjából 20 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest - a növekedés motorját részben az okostelefon-piac bővülése adná. A vállalat ennek megfelelően az okostelefonok piacán 2012-re kétszámjegyű részesedés elérését tűzte ki célul, ennek érdekében tavaly létrehozott egy külön okostelefon divíziót, az okostelefonok kutatásán és fejlesztésén pedig a korábbinál lényegesen több munkatárs dolgozik. A gyártó idén körülbelül 20 új okostelefon bemutatását tervezi, köztük Windows Mobile, Android és Linux operációs rendszerekre építkező típusokkal.