Az Egyesült Államokban már a Bing motorja van a Yahoo! mögött
Az Egyesült Államokban és Kanadában a Yahoo! már a Microsoft keresőmotorját használja és a további országokban fokozatosan állítják át a keresőt - ahol megtörtént a váltás, a keresési találatok alatt megjelenő apró "Powered by Microsoft Bing" felirat tájékoztatja a felhasználókat a fejleményről.
A két vállalat tavaly nyáron jelentette be 10 évre szóló szövetségét, amelynek a célja a Google hegemóniájának megtörése az online keresési és hirdetési piacon. A hirdetők szempontjából a Microsoft-Yahoo! megállapodás előnyös, mindenki jól jár, ha van egy, a Google-lel azonos súlycsoportú versenyző. A Microsoft és a Yahoo! külön-külön nem tudná felvenni a harcot a Mountain View-i keresőóriással, erőik egyesítésével azonban olyan hirdetőket is elérhetnek, akiket korábban nem.
A megállapodás értelmében a Microsoft keresőmotorja, a Bing szolgálja ki a Yahoo! oldalán végzett kereséseket, a keresőhöz kapcsolódó reklámhelyek értékesítése nagyobb részt a Yahoo! kezében összpontosul majd. A felek megosztoznak a bevételeken. Az amerikai és európai hatóságok idén februárban hagyták végre a megállapodást, a keresők és a hirdetési rendszerek globális integrációja mintegy két évet vesz majd igénybe.
Carol Bartz, a Yahoo! vezetője szerint a cég októberre vezeti be a Microsoft AdCenter önkiszolgáló webes hirdetési rendszerét. "Nagyon fontos, hogy a hirdetők kész legyenek, az AdCenter kész legyen és nem fogjuk megnyomni addig a gombot, amíg nem vagyunk ebben biztosak" - mondta a Yahoo! második negyedéves eredményeinek ismertetésekor Bartz. "Jól állunk, de az ünnepi szezon nagyon fontos a hirdetők számára, úgyhogy nem állunk át ha nem tudjuk biztosítani a zökkenőmentes átmenetet."
Amint az ismert, a Microsoft 2008-ban 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo!-ra, amelyet a cég végül nem fogadott el, vesztére. A több mint fél évig tartó huzavona Jerry Yang, a cég alapítójának állásába került, az összeolvadás ugyanis az ő egóján bukott el. Miután a válság hatására a cég papírjainak árfolyama kilátástalan távolságba került a Microsoft által kínált ártól, Yangnak is mennie kellett. A Microsoft ezt követően közölte, már nem érdekli többé a Yahoo! megszerzése, az új vezetéssel azonban szívesen tárgyalna valamilyen együttműködésről, ez a megállapodás tavaly júliusban meg is született.
A ComScore adatai szerint júliusban a Google az amerikai webes keresőpiac 65 százalékát uralta, a Yahoo! 17 százalékon, a Microsoft Bing pedig 11 százalékon állt, vagyis a Microsoft és a Yahoo! együtt is csak fele akkorák mint a Google.