:

Szerző: Bizó Dániel

2010. július 20. 17:08

Több e-könyvet ad el az Amazon, mint keménykötésűt

Az Amazon közölte, hogy több elektronikus könyvet értékesített az elmúlt három hónap során, mint keménykötésű könyvet, és a különbség rohamos léptékben növekszik. A vállalat egyúttal megragadta a lehetőséget a Kindle olvasók népszerűségének hangsúlyozására is, amely iránt háromszorosára ugrott a kereslet az árcsökkentés óta.

Bár a tavalyi karácsonyi roham alatt is előfordult már az Amazonnál, amely a világ legnagyobb online könyvkereskedője, hogy több elektronikus könyvet vásároltak a vevők, ez az első negyedév, amikor már mindegyik hónap alatt több fogyott, mint kemény borítású könyv - a puhafedelű könyvek eladásai ebbe nem tartoznak bele.

Az Amazon abszolút értékesítési számokat ugyan nem ad meg, de annyit közölt, hogy miközben a keményfedelű könyvek eladásai nőnek, az elektronikus könyvek eladásai az elmúlt negyedévben már 43 százalékkal magasabbak voltak, és a növekedés ütemére jellemző, hogy az utolsó hónapban önmagában 80 százalékos volt már a különbség. A cég az év első hat hónapjában háromszor annyi elektronikus könyvet adott el, mint tavaly.

Az Amazon lendületét segítette az is, hogy múlt hónapban, válaszul a Barnes &Noble lépésére, több mint negyedével 189 dollárra csökkentette a kisebb Kindle elektronikus könyvolvasója árát, amely nemzetközi piacokon, így Magyarországon is megvásárolható, beépített 3G modemmel, amely további díjak nélkül a Vodafone hálózatán keresztül csatlakozik fel az Amazon boltjára. Az árcsökkentés hatására háromszorosára ugrott a kereslet, közölte a cég. A vállalat nemrég frissítette nagyobb Kindle DX modelljét is, amely magasabb kontrasztú, tehát jobb olvashatósággal kecsegtető kijelzőt kapott. Az Amazon Kindle könyvboltjában már 600 ezer mű érhető el, újságok, magazinok mellett.

a címlapról