A Nokiáé a Motorola hálózati részlege
A várakozásoknak megfelelően megveszi a Motorola hálózati részlegét a Nokia Siemens Networks. A tranzakció értéke 1,2 milliárd dollár. Elemzők szerint a jövőben további hasonló mozgások várhatóak, ahogyan a gazdasági nyomás és élesedő verseny hatására a vállalatok helyezkednek a piacon a jobb pozíciókért.
A Motorola mobilhálózati infrastruktúra részlegének megszerzésével a Nokia Siemens Networks azonnali piaci pozíciókhoz jut az Egyesült Államokban, de Japánban és Kínában is. A lépéssel az NSN erősebb globális jelenlétet épít ki, ellensúlyozva az egyre nagyobb nyomás alá kerülő európai piaciat is, amelyeket egyre sikeresebben támadnak az olyan kínai szereplők, mint a Huawei és a ZTE. A tranzakcióval 7500 alkalmazottra és több mint 50 operátori ügyfélre tesz szert, mint amilyen a Verizon, Sprint Nextel, a japán KDDI vagy a China Mobile, amelyek sokszor nem GSM, hanem CMDA 2G technológiát, valamint WiMAX 3G technológiákat is használnak, amelyekkel a Nokia nem rendelkezik. Az ügylet egyúttal jobb pozícióhoz juttatja a NSN-t a pre-4G/4G bevezetések elnyerésében, mivel LTE, TD-LTE és WiMAX technológiákkal is rendelkezik, és immár valóban erőteljes globális piaci lefedettséggel rendelkezik majd.
A versenyhatósági jóváhagyást követően év végére lezáruló tranzakcióval a Nokia egy nyereséges szervezettel olvad össze, amely az elmúlt negyedévben 112 millió dolláros üzemi profitot mutatott ki. A 80 GSM és 30 CDMA ügyféllel rendelkező Motorola részleggel együtt az NSN nagyobb méretgazdaságosságot nyerhet kutatási-fejlesztési költségeinek szélesebb terítésével, valamint a redundáns K+F és szolgáltatási költségek lefaragásával - a vállalat a nyereségesség és a pénztermelő képesség javulását várja, vagyis hogy átlendüljön a nullszaldó körüli lebegés holtpontjáról.
Az összeolvadást követően az NSN forgalma mintegy negyedével fog megnövekedni, így megerősíti második pozícióját a globális piacon, maga mögött tartva a gyorsan növekvő Huaweit, és a harmadik helyre vásárolja be magát az Egyesült Államokban, ahonnan korábban csak forgalmának kevesebb mint 6 százaléka származott. A Nokia próbálkozott már ezzel a stratégiával, a csődbe jutott Nortel Networkshöz azonban az Ericsson jutott hozzá, amely magasan túllicitálta finn riválisát.
Az infrastrukturális részlege többségének eladásával a Motorola öles léptekkel halad a vállalat teljes strukturális átszervezésében. A cég már megkezdte a mobiltelefonos és háztartási távközlési elektronikával foglalkozó két egységének leválasztását egy különálló vállalatba, amely a Motorola Mobility nevet veszi majd fel. A Motorola Solutions nevet felvevő anyavállalatban az infrastrukturális termékek és szolgáltatások nagy részének eladását követően lényegében a vállalati kommunikációs termékek maradnak, mint a flottakövetés, RFID-, gyártási és kiskereskedelmi megoldások, vagy az egészségügy, vendéglátás számára kidolgozott iparágspecifikus termékek és szolgáltatások, amelyek mind erősen építenek hálózati és mobil megoldásokra. Az elemzők mind a két cég részéről pozitívumként értékelték a megállapodást.