Hengerel a tévépiacon a Magyar Telekom
Látványosan erősödik a tévészolgáltatások piacán a Magyar Telekom lakossági márkája, a T-Home. A szolgáltató jelenleg négy főbb platformon nyújt analóg és digitális tévészolgáltatást, az elmúlt egy évben mindegyik fronton növelte piaci részesedését.
A Magyarországon elérhető tévészolgáltatások piaca jelenleg a digitális technológiák térhódításáról szól, ugyanakkor semmilyen piaci trend nem volt olyan látványosan nyomon követhető, mint a Magyar Telekom T-Home szolgáltatásainak az erősödése, ezzel együtt a DIGI jelentős visszaesése.
Az NHH májusi gyorsjelentésében szereplő, a tizennégy legnagyobb magyarországi műsortovábbító önkéntes jelentésén alapuló adatok szerint május végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az áprilisi 48,7 százalék után. Tavaly júniusban ez a részarány még csak 42,4 százalékon állt, a digitális szolgáltatások (kábeltévé, IPTV, műholdas tévé) tehát egyre több ügyfél számára jelentenek vonzóbb alternatívát
A digitális előfizetéseken belül 2010 májusában 454 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 786 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Ez a tavaly nyári állapotokhoz képest 139 ezres, és 65 ezres növekedést jelent, valamivel kevesebb, mint egy év alatt. Májusban ezzel együtt a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 17,8 százalékról után 18 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya.
A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése mindeközben 30,9 százalékról 31,1 százalékra nőtt, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,3 százalékról 50,9 százalékra csökkent. Ez utóbbi mutató egy évvel korábban még 58,5 százalékon állt, míg a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők részaránya 2009 májusában csupán 12,5 százalékos volt - áll az NHH jelentésében.
A gyorsjelentés által teljes körűen lefedett műholdas szolgáltatások piacán továbbra is a DIGI a piacvezető, részesedése azonban drasztikusan, 57,1-ről 45,2 százalékra esett vissza tavaly június óta. Az időszak nyertese minden kétséget kizáróan a T-home Sat TV szolgáltatásával hatalmas sikert elérő Magyar Telekom, mely ugyanezen idő alatt 12,2-ről 27,2 százalékra növelte részesedését, időközben megelőzve a második helyen lévő UPC Digitalt.
A teljes, platformfüggetlen tévépiacot tekintve szintén a Magyar Telekomnak állt a zászló az elmúlt évben: a cég 18,2-ről 24,1 százalékra növelte magyarországi tévépiaci részesedését, miközben mind a DIGI, mind a piacvezető UPC visszaesett (előbbi 23,3, utóbbi 30,7 százalékra). A Magyar Telekom szakértők egybehangzó véleménye szerint a telekommunikációs piacon egyedülállóan széles portfóliójának, illetve az ebből kialakított csomagolt szolgáltatásoknak köszönheti a sikerét, ezzel a stratégiával pedig nem kizárt, hogy a tévészolgáltatások mezőnyében már idén átveszi a piacvezető pozíciót a UPC-től.